۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۰

رکورد تولید گوگرد در پالایشگاه خانگیران شکسته شد/ افزایش 10 درصدی گوگرد

رکورد تولید گوگرد در پالایشگاه خانگیران شکسته شد/ افزایش 10 درصدی گوگرد

مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول واحدهای بازیافت گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از افزایش 10 درصدی تولید گوگرد در پالایشگاه گاز شهید هاشمی ن‍ژاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل لعلی اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین تولید روزانه گوگرد، حدود 2 هزارتن بوده است که این رکورد در هفته نخست آذرماه امسال شکسته شد.

مسئول واحدهای بازیافت گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان این که پالایشگاه خانگیران بزرگترین مجتمع تولید گوگرد کشور است افزود: در طول سال گذشته میزان 600 هزار تن گوگرد در این شرکت تولید و جهت مصارف داخلی و خارجی صادر شد.
 
لعلی به آمار میزان تولید گوگرد در هشت ماهه سال 90 اشاره کرد و گفت: در این مدت میزان 360 هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تولید شد که این میزان در هشت ماهه 91 به 397 هزار تن افزایش یافت.
 
وی تاکید کرد: میزان تولید گوگرد در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار بوده است.
 
مسئول واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در تعمیرات اساسی و اجرای پروژه بازنگری طراحی واحدهای بازیافت گوگرد، رکورد تولید گوگرد از زمان راه اندازی پالایشگاه در آذرماه سال جاری با تولید دو هزار و 127 تن در روز شکسته شد و این موضوع در حالیست که بیشترین میزان تولید گوگرد در سال قبل دوهزار تن در روز بوده است.
 
لعلی بیان کرد: حدود 70 درصد گوگرد تولیدی این پالایشگاه به کشورهای چین، هند و پاکستان صادر می شود و مابقی در صنایع داخلی کشور مصرف می شود.
کد خبر 1758090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha