۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۲۲:۰۲

اجرای فاز 12 پارس جنوبی به متولیان طرح توسعه امام خمینی شازند واگذار شد

اجرای فاز 12 پارس جنوبی به متولیان طرح توسعه امام خمینی شازند واگذار شد

شازند - خبرگزاری مهر: مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: به دلیل موفقیت های صنعتگران نفتی در استان مرکزی، اجرای فاز 12 پارس جنوبی به متولیان طرح توسعه امام خمینی شازند واگذار شد.

علی اکیر میرقادری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تلاش های شبانه روزی برای اجرای طرح توسعه اکنون در حال به ثمر نشستن است افزود: این تصمیم از سوی وزارت نفت گرفته شده وبرای اولین بار اجرای یکی از فازهای پارس جنوبی به دست اندرکاران پخش و تولید نفت سپرده شده است.

وی کار در فاز 12 پارس جنوبی را به اندازه سه فاز دانست و گفت: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند یکی از طرح های ماندگار کشور است که توانست توان و قدرت صنعت و اندیشه جوانان کشور را نشان دهد.

میرقادری با بیان اینکه اکنون در تولید 70 درصد تجهیزات پالایشگاهی به خودکفایی رسیدیم گفت: بسیاری از تجهیزات طرح توسعه را صنعتگران استان مرکزی در اراک ساختند که این توان باید در دیگر پروژ های نفتی استفاده شود.

بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برای طرح

وی سیاست وازت نفت و تاکید وزیر نفت را استفاده ا توان بومی در اجرای پروژ ه های نفت دانست و گفت: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی که دارای بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند خاطر نشان کرد: طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یکی از بزرگترین طرح های ملی و جزء طرح های مهر ماندگار دولت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت تولید روزانه بنزین این پالایشگاه بالغ بر 8 میلیون لیتر در روز است که این میزان با راه اندازی سایر واحد ها به ویژه واحد های RCD و RFCC این طرح به بیش از روزانه 16 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

کد خبر 1758530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha