۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۰

گرشاسبی:

طرح‌های آبخیزداری کشور با یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود

طرح‌های آبخیزداری کشور با یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود

سمنان-خبرگزاری مهر: معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال برای اجرای طرح آبخیزداری کشور قریب یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز گرشاسبی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح های آبخیزداری کشور با بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است، گفت: این طرح ها در سطح یک میلیون هکتار از حوزه های آبخیز کشور طی سالجاری اجرا خواهد شد.

وی اجرای طرح های آبخیزداری را در کشوری مانند ایران که دارای آب و هوایی گرم و خشک با میزان تبخیر بالاست برای حفظ و تقویت سفره های زیرزمینی بسیار موثر دانست.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: طبق آخرین آمار مربوط به سال 86 متوسط فرسایش خاک در کشورمان 16.7 تن در هکتار است که میانگین این نرخ در جهان تک رقمی و حدود هشت تن در هکتار است.

گرشاسبی با اشاره به عملیات هایی که منابع طبیعی طی چند سال اخیر در سطح کشور انجام داده است، تصریح کرد: قطعا فرسایش خاک روند کاهشی داشته است و با ادامه انجام عملیات آبخیزداری میزان فرسایش خاک به شش تن کاهش خواهد یافت.

وی، کاهش فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی، افزایش نفوذ آب و ایجاد چشمه های جدید در حوزه های آبخیز را از دیگر آثار اقدامات آبخیزداری عنوان کرد و گفت: جلوگیری از سیلابهای مخرب و افزایش پوشش گیاهی از دیگر نتایج اجرای طرحهای آبخیزداری در کشور است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خاتمه، کاهش جمعیت دامی از جنگل، کنترل سیل و افزایش میزان تولید علوفه مرتعی به شش برابر را از تاثیرات عملیات منابع طبیعی در سطح کشور ذکر کرد.

کد خبر 1758598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha