۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۲۱:۵۰

علامه زاده خبر داد:

حضور استاد مسیحی دانشگاه بیروت در همایش امام سجاد/انتخاب سه مقاله برتر

حضور استاد مسیحی دانشگاه بیروت در همایش امام سجاد/انتخاب سه مقاله برتر

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مسئول ستاد برگزاری دومین همایش بین المللی امام سجاد (ع) از حضور متفکران مختلف از جمله استاد مسیحی دانشگاه بیروت در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علامه زاده چهارشنبه شب در نشستی خبری از افزایش تعداد مقالات ارسال شده به دومین همایش بین المللی امام سجاد (ع) خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری موفق، نخستین همایش امام سجاد در استان هرمزگان، علاقه مندان استقبال بسیار خوبی از دوره دوم جشنواره داشته اند و مقالات بسیار بیشتری به دبیرخانه جشنواره در بندرعباس ارسال شده است.

وی ادامه داد: دومین همایش بین المللی امام سجاد (ع) روز 20 آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام سجاد در بندرعباس برگزار می شود و در آن متفکران و محققان بزرگی از جهان مسیحیت، اهل سنت و همچنین اهل تشیع با محوریت صحیفه سجادیه به سخنرانی و ارائه مقاله خواهند پرداخت.

مشاور عالی استاندار هرمزگان تصریح کرد: در این همایش دکتر عیاد یونس استاد مسیحی دانشگاه بیروت، دکتر احمد قطان یکی از علمای اهل سنت و رئیس گروه قطان لبنان و همچنین دکتر احسان صادق محمد استاد دانشگاه سلطان قابوس عمان به عنوان مهمان و سخنران ویژه حضور خواهند داشت و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله حائری شیرازی، آقای خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم و آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این همایش بزرگ به تبیین شخصیت حضرت امام سجاد (ع) خواهند پرداخت.

علامه زاده همچنین از برگزاری نشستهای جنبی دومین همایش بین المللی امام سجاد خبر داد و اظهار داشت: با حضور مهمانان ویژه این همایش نشستهای تخصصی با حضور دانشگاهیان در دانشگاه هرمزگان و همچنین نشستهای دیگری با حضور طلاب حوزه های علمیه اهل تشیع و تسنن استان هرمزگان و میزگردی تخصصی در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای این برنامه ها در بندرعباس، همزمان با شب شهادت حضرت امام سجاد (ع) برنامه های شهرستانی دومین همایش امام سجاد نیز در تمامی شهرستانهای استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد برگزاری دومین همایش بین المللی امام سجاد در ادامه با اشاره به انتخاب مقالات برتر این همایش، عنوان کرد: از میان مقالات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، 12 مقاله برگزیده انتخاب شده و از میان آنان، سه مقاله برتر نیز انتخاب و به گردآورندگان آنها جوایزی اهدا خواهد شد.

علامه زاده در پایان از تبدیل همایش بین المللی امام سجاد به کنگره خبر داد و بیان داشت: همزمان با برگزاری دومین همایش بین المللی امام سجاد در بندرعباس، تفاهم نامه تبدیل این همایش به کنگره بین المللی امام سجاد (ع) میان دبیرخانه همایش در استان هرمزگان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا خواهد شد، تا مراحل قانونی تبدیل همایش به کنگره طی شود. 

کد خبر 1759263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha