۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۹:۱۸

در آمار فروش کتاب‌ بریتانیا/

نویسنده هری پاتر از یک آشپز انگلیسی عقب افتاد

نویسنده هری پاتر از یک آشپز انگلیسی عقب افتاد

کتاب آشپزی جیمی اولیور آشپز شناخته شده بریتانیایی که کتاب‌های متعددی از دستورهای آشپزی‌اش نوشته، از کتاب جدید جی کی رولینگ در بازار فروش جلو زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، جیمی اولیور در نبرد ناشران موفق شد تا با بیشتر شدن آمار فروش کتاب «غذاهای 15 دقیقه‌ای» از کتاب «خلاء تصادفی» خانم رولینگ، کتاب شماره یک بازار بریتانیا لقب بگیرد.

این دو کتاب که در یک روز از ماه سپتامبر منتشر شدند از همان زمان در حال رقابت در بازار کتاب بریتانیا بودند.

نخستین کتاب بزرگسالان رولینگ با شروعی موفق کار خود را پیش برد و در هفته اول بیش از 124 هزار نسخه به فروش رساند؛ در حالی که کتاب اولیور تنها 20 هزار نسخه فروخته بود.

اما از آنجا که اولیور آشپزی شناخته شده است و همزمان برنامه تلویزیونی آشپزی او مخاطبان زیادی دارد، این کتاب همچنان به فروش خود ادامه داد و سرانجام با جلو افتادن از کتاب رولینگ، عنوان پرفروش‌ترین کتاب جلد سخت سال بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

اولیور پیش از این نیز با فروش کتاب «غذاهای 30 دقیقه‌ای» خود در سال 2010 عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را از آن خود کرده بود. او این موفقیت را سال پیش با کتاب «بریتانیای کبیر جیمی» تکرار کرده بود. اولیور اگر به همین ترتیب پیش برود و عنوان پرفروش‌ترین کتاب کریسمس را هم از آن خود بکند، برای سومین سال پیاپی این موفقیت را کسب می‌کند.

کتاب «غذاهای 15 دقیقه‌ای» اولیور هفته پیش به تنهایی نزدیک به 70 هزار نسخه فروش داشت؛ در حالی که «خلاء تصادفی» 13 هزار و 500 نسخه فروش را ثبت کرد.

تا به امروز از کتاب اولیور 373943 نسخه و از کتاب رولینگ 316680 نسخه به فروش رسیده است.

کتاب «غذاهای 30 دقیقه‌ای» اولیور 1.5 میلیون نسخه فروش کرد و بیش از نیمی از سال 2010 راس فهرست پرفروش‌های آن سال بریتانیا را در دست داشت. 

کد خبر 1760314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha