۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۲

با شلیک ماموران؛

سرکرده فراری باند بزرگ زورگیری زمینگیر شد

سرکرده فراری باند بزرگ زورگیری زمینگیر شد

سرکرده فراری شبکه بزرگ زورگیری از مسافران در شرق تهران که بلافاصله پس از آزادی از زندان سرقت های خود را آغاز کرده بود با شلیک ماموران پلیس زمینگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، 13 تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 126 تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که از سوی چهار سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سواری سفید به شماره پلاک .... مورد زورگیری و سرقت وجوه نقد قرار گرفته است .

پرونده در پایگاه چهارم

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیم مبارزه با زورگیری پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات از مالباخته

مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساعت 4 و 15 دقیقه 13 تیر امسال به قصد رفتن به محل کار ، در فلکه چهارم تهرانپارس و به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با چهار سرنشین جوان شدم . به محض سوار شدن به ماشین ، دو سرنشین عقب پراید چاقو و قمه های خودشان را در زیر گلویم گذاشته و با ضرب و شتم شدید ، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه ، یک رشته گردنبند طلا ، ساعت مچی و وجوه نقد کردند .
کارآگاهان پایگاه چهارم در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباخته موفق به شناسایی خودرو سارقان شده و اطلاع پیدا کردند که این خودرو 12 تیر سرقت شده و پس از گذشت چند روز ، به صورت رها شده در منطقه شرق تهران کشف شده است .

شناسایی سرقت های مشابه در مناطق شرق تهران

با توجه به شیوه و شگرد متهمان ، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که همگی آنها از سوی سرنشینان خودروهای پراید در رنگ های مختلف مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند .

یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در میدان رسالت و به مقصد فلکه دوم تهرانپارس سوار یک دستگاه خودرو پراید با سه سرنشین شدم . پس از حرکت ، سرنشین عقب به همراه سرنشین صندلی شاگرد راننده با تهدید چاقو و قمه مرا مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد ، انگشتر طلا و گوشی تلفن همراه خود را به آنها داده و پس از سرقت ، مرا در میدان 42 نارمک پیاده کرده و بلافاصله از محل متواری شدند .

مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه عنوان داشت : در خیابان دردشت و به مقصد خیابان استخر سوار یک دستگاه خودرو پراید با چهار سرنشین شده بودم که در اتوبان باقری مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتم.

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از آنها ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از خودروهای پراید استفاده شده در سرقت ها شدند . بررسی سوابق خودروها نشان از سرقت تمامی این خودروها و کشف آنها به صورت رها شده در زمانی کوتاه پس از سرقت ها داشت .

تشکیل گروه سارقان زورگیر پس از آزادی از زندان

با توجه به وقوع عمده سرقت ها در مناطق شرق تهران که نشان از شناخت کامل مناطق شرق تهران از سوی سارقان داشت ، کارآگاهان با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی و بهره گیری از تصاویر به دست آمده از چهره نگاری ، موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار منطقه شرق تهران به اسامی "علی . ق" 21 ساله و "شاهین . گ" 19 ساله شدند که هر دو نفر آنها یکم خرداد از زندان آزاد شده بودند . "علی . ق" و "شاهین . گ" دو مجرم سابقه دار در پایگاه چهارم پلیس آگاهی هستند که آخرین بار در سال گذشته به اتهام زورگیری از سوی کارآگاهان دستگیر و روانه زندان شده بودند .

با شناسایی این دو متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی سومین عضو گروه سارقان به نام آرشین . ق 20 ساله شدند که او نیز همانند دو همدست خود از مجرمان سابقه دار بوده و دارای سابقه دستگیری در زمینه موادمخدر و سرقت داخل خودرو می باشد .

دستگیری اعضای گروه و متواری شدن سرکرده

با شناسایی سه نفر از اعضای گروه و در شرایطی که متهمان از زمان آغاز سرقت ها بلامکان بوده و مخفیگاه خود را تغییر
می دادند ، کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی مخفیگاه "آرش . ق" در شهر جدید پردیس او را پنجم مرداد دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه چهارم آگاهی منتقل کردند .

با انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام مواجهه حضوری با مالباختگان و شناسایی "آرش . ق" به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه سارقان زورگیر ، متهم به ناچار لب به اعتراف شگود و علاوه بر معرفی "علی . ق" و "شاهین . گ" به عنوان اعضای گروه ، عضو چهارم گروه به نام "علی . ب" 19 ساله‌ را نیز معرفی کرد .

"علی . ب" از دوستان نزدیک "علی " و "شاهین " و از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت خودرو است که برابر اعترافات آرش ، وظیفه سرقت خودرو برای انجام سرقت ها بر عهده علی قرار داشت و خودروهای پراید را پس از سرقت و برای استفاده در زورگیری ، در اختیار سرکرده گروه قرار داده است .

10 مرداد مأموران کلانتری 136 فرجام هنگام گشت زنی در خیابان سراج ، با شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پراید سرقتی موفق به دستگیری راننده پراید شدند که با انتقال متهم دستگیر شده به پایگاه چهارم ، بلافاصله "علی . ب" به عنوان متهم تحت تعقیب کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفت .

"علی . ب" در اظهارات اولیه به سرقت 6 دستگاه خودرو پراید و تحویل آنها به "علی . ق" و "شاهین . گ" اعتراف کرد اما منکر هرگونه مشارکت در زورگیری از مسافران شد که در ادامه تحقیقات و پس از شناسایی از سوی تعدادی از مالباختگان به عنوان چهارمین عضو گروه سارقان زورگیر ، به ناچار لب به اعتراف گشود و همانند آرش به دهها فقره زورگیری از مسافران با استفاده از خودروهای سرقتی اعتراف کرد .

"علی . ب" در اعترافات خود به کاراگاهان گفت : " ابتدا با تاریک شدن هوا اقدام به سرقت خودروهای پراید کرده ، پس از انجام چندین فقره زورگیری و روشن شدن هوا خودرو را در خیابان رها و دوباره به همین شیوه اقدام به سرقت خودرو و زورگیری از مسافران می کردیم " .

همزمان با دستگیری علی . ب و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از دو متهم دستگیر شده ، کارآگاهان پایگاه چهارم موفق به شناسایی محل تردد شاهین در محدوده میدان الغدیر شده و او را نیز ساعاتی پس از دستگیر علی . خ ، دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل کردند .

همزمان با دستگیری متهمان و فرار سرکرده آنها از شهر تهران ، وقوع زورگیری به شیوه مسافرکشی در مناطق شرق و شمال شرق تهران کاهش شدیدی پیدا کرد و همزمان با ادامه رسیدگی به این پرونده ، مالباختگان جدید شناسایی و برای طرح شکایات خود به پایگاه دعوت شدند .

دستگیری سرکرده گروه

در ادامه رسیدگی به پرونده و صدور قرارهای قانونی سنگین برای متهمان ، با گذشت چند ماه از متواری شدن متهم اصلی پرونده ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که "علی . ق" در آبان ماه امسال به تهران بازگشته و سرقت های خود را از سر گرفته است . بلافاصله تیم ویژه ای از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به همراه تیم های تجسس ویژه کلانتری های شرق تهران برای شناسایی محل های تردد و دستگیری "علی . ق" آغاز به کار کرد و در حالیکه متهم در کمتر از 24 ساعت محل های تردد و مخفیگاه های خود را تغییر می داد ، سرانجام در ساعت 19 و 15 دقیقه سوم آذر تیم تجسس کلانتری 136 از طریق هدایت عملیاتی کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی موفق به شناسایی متهم در آرایشگاهی در منطقه شمیران نو شدند .

با حضور مأموران تجسس در آرایشگاه ، متهم به قصد فرار از حلقه محاصره مأموران با شکستن شیشه و استفاده از سلاح سرد قصد حمله به مأموران را داشت که با واکنش سریع آنها روبرو شده و سرانجام پس از هدف قرار گرفتن از سوی مأموران و اصابت گلوله ، از ناحیه پا مجروح و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می شود .

همزمان با دستگیری متهم و انجام اقدامات درمانی ، کارآگاهان پایگاه چهارم با حضور در بیمارستان تحقیقات از متهم را آغاز و در همان ساعت های اولیه "علی . ق" به دهها فقره زورگیری در مناطق شرق و شمال شرق تهران به ویژه در مناطق مینی سیتی ، افسریه ، تهرانپارس ، نارمک ، رسالت و ... اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان به ویژه متهم اصلی پرونده به دهها فقره زورگیری و شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته ، برای هر چهار متهم قرارهای قانونی صادر و برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .به همین خاطر از تمام مالباختگانی که در طول سال جاری بدین شیوه و شگرد مورد ضرب و جرح ، تهدید و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند .
 

کد خبر 1760698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha