۲۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴

حسنوند عنوان کرد:

وضعیت نامطلوب صنعت بوشهر/مطالبات 130 میلیارد تومانی پیمانکاران استان

وضعیت نامطلوب صنعت بوشهر/مطالبات 130 میلیارد تومانی پیمانکاران استان

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: بخش صنعت در استان بوشهر تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند یکشنبه‌شب در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران به آنها، اظهار داشت: حداقل 130 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران استان بوشهر مربوط به سال گذشته پرداخت نشده است.

وی بخش صنعت را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در استان بوشهر عنوان کرد و با اشاره به ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در این بخش، ادامه داد: بخش صنعت در استان بوشهر تعطیل است و از مردن آن خیلی وقت است که می‌گذرد و باید برای آن مراسم اربعین گرفت.

استاندار بوشهر در ادامه خطاب به فرمانداران بیان داشت: باید موضوع جذب اعتبارات مربوط به ارزش افزوده و آلایندگی توسط فرمانداران استان بوشهر پیگیری شده و اعتبارات را توزیع کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای برنامه‌ریزی حکم مصوبه هیئت دولت را دارد، اظهار داشت: رایزنی مدیران برای جذب بودجه ملی، به تسریع در اجرای پروژه‌ها کمک می‌کند ضمن اینکه برای حل مشکلات پیمانکاران هم موثر است.

عدم پیگیری مسائل در سطح کشور عامل عقب‌ماندگی استان بوشهر است

حسنوند به دلایل عقب‌ماندگی استان بوشهر اشاره کرد و از  بی‌برنامگی و عدم پیگیری مسائل استان در سطح کشور به عنوان دلایل عمده آن یاد کرد و افزود: استان بوشهر باید همگام با برنامه توسعه کشور در مسیر توسعه قرار گیرد که در این زمینه مدیران استانی باید نهایت تلاش و پیگیری خود را برای جذب اعتبارات ملی انجام دهند.  

وی با اشاره به نقش مهم آمار در روند توسعه، خاطرنشان ساخت: باید با برنامه‌ریزی علمی روند توسعه استان را تسریع کنیم که برای این مهم باید مدیران و فرمانداران با آمار و ارقام دقیق علمی کار برنامه‌ریزی بودجه‌ای استان را پیش ببرند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در بخش آب و فاضلاب به استان بوشهر ظلم شده است، تصریح کرد: باید همه طرح‌های آب و فاضلاب استان بوشهر در ردیف بودجه ملی قرار می‌گرفت که این اتفاق روی نداد و به استان ظلم شد.

حسنوند بیان کرد: با وجود وضعیت بدی که در بخش آب و فاضلاب و اعتبارات این بخش در استان داریم باید بیش از گذشته در این حوزه وقت گذاشته و پیگیر مشکلات آن باشیم.

شرکت برق منطقه‌ای فارس به استان بوشهر بدهکار است

وی به بدهکار بدون برق منطقه‌ای فارس به استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: حق استان بوشهر در بخش برق آنگونه که باید داده نشده و حق استان بوشهر بیش از آن چیزی است که تاکنون داده شده است.   

حسنوند با بیان اینکه به دنبال تفکیک مدیریت برق استان بوشهر از استان فارس هستیم، اظهار داشت: نباید بر اساس اینکه مدیریت برق استان بوشهر در استان فارس است حق این استان در بخش برق داده نشود و یک استان در فقر برق به سر ببرد اما استان دیگر از همه امکانات برق برخوردار باشد.

استاندار بوشهر در ادامه با بیان اینکه نگاه ما در جلسات عالمانه و نقد یکدیگر است، افزود: بنای مچ‌گیری نداریم و همانطور که از مدیران استانی سوال و جواب می‌کنم، مدیران کشوری هم که در جلسات حضور می‌یابند باید پاسخگوی عملکرد خود در مورد استان بوشهر باشند.

وی تاکید کرد: ده‌ها عنوان در بودجه سالانه ملی وجود دارد و باید پیگیر باشیم اما پیگیری خوبی از سوی مدیران استانی نشده و ظلمی که در حق این استان شده از تهران نبوده بلکه از سوی خود مدیران این استان بوده است.

کد خبر 1762153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha