۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴

اخبار محیط زیست/

دستگیری شش شکارچی متخلف در سقز/ رهاسازی 46 قطعه سهره طلایی

دستگیری شش شکارچی متخلف در سقز/ رهاسازی 46 قطعه سهره طلایی

سقز - خبرگزاری مهر: رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز از دستگیری شش شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف قادری در این رابطه گفت: در پی گشت های مکرر در مناطق، پرسنل این اداره موفق به دستگیری شش متخلف شکار و صید شدند که پرونده آنها تنظیم و برای اقدامات قانونی به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر رستگیری این متخلفان، 40 قطعه کبک زنده، دو لاشه کبک، یک قبضه اسلحه، 20 رشته دام زنده گیری پرندگان و 34 قفس از آنان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز یادآور شد: شهرستان سقز دارای منطقه حفاظت شده عبدالرزاق با وسعت 44 هزار هکتار است که در سال 1386 به عنوان مناطق تحت مدیریت اعلام شد.

وی افزود: این منطقه از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و تاکنون در آن 18 گونه پرنده، 17 گونه پستاندار و 350 گونه گیاهی شناسایی شده است و آنچه به این منطقه اهمیت دو چندان بخشیده آثار تاریخی فرهنگی غار کرفتو و قلعه باستانی زیویه است.

رهاسازی 46 قطعه سهره طلایی در شهرستان کامیاران

رئیس اداره شهرستان کامیاران گفت: براساس گزارش های مردمی و تلاش پرسنل اجرایی این اداره 46 قطعه سهره طلایی از متخلفان کشف و ضبط شد.

محمد سیف پناهی با اشاره به اینکه هفت عدد تور پرنده گیری و 10 عدد قفس دیگر نیز این افراد متخلف ضبط شد، افزود: سهره های طلایی در مناطق تحت مدیریت این شهرستان به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

کد خبر 1766261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha