۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۶

خط 3 مترو تهران بیشترین ایستگاههای تقاطعی را دارد

خط 3 مترو تهران بیشترین ایستگاههای تقاطعی را دارد

مجری نیمه شمالی خط 3 مترو تهران با بیان اینکه خط 3 اولین خط قطری این شبکه است که به بهره برداری می رسد گفت: این خط با 7 بزرگراه ، 6 میدان اصلی و خیابان مهم شهر تقاطع و یا عبور داشته و خطی است که پیش بینی می شود پرمسافر ترین خط مترو تهران تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عظیم عراقی اظهار کرد : تاکنون تمام خطوط به بهره برداری رسیده مترو تهران، عموما خطوط شمالی - جنوبی یا شرقی - غربی بوده و خط 3 مترو اولین خط قطری شبکه مترو محسوب می شود که جنوب غربی را به شمال شرقی شهر متصل می کند.

وی ادامه داد: خط 3 مترو تهران خطی است که بیشترین ایستگاههای تقاطعی را با خطوط دیگر دارد و در واقع خطی است که خطوط مترو را به یکدیگر متصل می کند.

مجری نیمه شمالی خط 3 مترو تهران با بیان اینکه خط 3 مترو تهران در مجموع با خطوط 7،6،4،1 و 8 ایستگاههای تقاطعی دارد گفت: تنها در بخش میانی این خط حدفاصل چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی (به طول 7 کیلومتر)،3 ایستگاه تقاطعی وجود دارد.

عظیم عراقی تصریح کرد: خط 3 مترو در بخش میانی، در ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) با خط 4 تقاطع دارد ، همچنین در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط 6 و در ایستگاه شهید بهشتی با خط 1 مترو تقاطع دارد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه خط 3 مترو تهران خطی است که بیشترین ایستگاههای تقاطعی را با خطوط دیگر دارد، با تکمیل این خط شهروندان می توانند به راحتی به تمام سطح شهر دسترسی داشته باشند و شبکه مترو بیش از پیش تبدیل به شبکه ای منسجم و به هم پیوسته می شود.

کد خبر 1766492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha