۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تغییر کاربری خانه جلال/ باستان‌شناسان به خانه جلال آل احمد می‌روند

تغییر کاربری خانه جلال/ باستان‌شناسان به خانه جلال آل احمد می‌روند

خانه تاریخی جلال آل احمد تا پایان امسال به خانه باستان شناسان ایران تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، روز شنبه این هفته در گردهمایی باستان شناسان ایران به مدیر کل میراث فرهنگی تهران دستور داد تا در مدت دو ماه آینده خانه ای همانند خانه هنرمندان ایران برای گردهمایی مداوم باستان شناسان تشکیل شود، محمد حسین فراهانی، مدیرکل میراث فرهنگی تهران به خبرنگار مهر گفت: خانه تاریخی جلال آل احمد واقع در خیابان خیام تهران به خانه باستان شناسان ایران تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که خانه نویسنده نامدار ایرانی، متعلق به دوران پهلوی اول و دسترسی آن به خیابان اصلی مناسب است به اتاق فکر باستان شناسان تبدیل می شود.

وی گفت: بخش هایی از خانه مرمت شده بود و نزدیک به یکصد میلیون اعتبار دیگر نیز برای مرمت نهایی آن در نظر گرفته ایم که تا اسفند ماه تکمیل شده و در اختیار باستان شناسان قرار می گیرد.

 با ترک خانه پدری جلال و شمس آل‌احمد از سوی مهدی آل احمد (خواهرزاده آنها و آخرین بازمانده خاندان آل‌احمد) در تاریخ 27 آذر 1389 در این خانه همچنان قفل بود و مسئولان سازمان میراث فرهنگی نحوه بهره‌برداری از این بنای قدیمی را پس از تملک اعلام نکرده‌ بودند.

کد خبر 1768366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha