۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۱

آیت الله باریک بین:

توسعه راهها در کاهش سوانح جاده ای نقش مهمی دارد

توسعه راهها در کاهش سوانح جاده ای نقش مهمی دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: توسعه راهها نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای و پیشرفت کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه جمعی از اعضاء شورای  حمل و نقل و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

آیت الله باریک بین در این دیدار ضمن تبریک روز حمل و نقل توسعه راهها را در کاهش سوانح موثر دانست و اظهارداشت: حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: حمل و نقل و راه در توسعه کشور و رونق اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذار است لذا سرمایه گذاری در توسعه راههای ارتباطی می تواند بسیاری از هزینه های جانبی ناشی از سوانح و تلفات جاده ای و خسارات های مالی را جبران می کند.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند راهداران و فعالان این بخش تصریح کرد: حضور مستمر راهداران و امدادگران در جاده های مواصلاتی نقطه امیدی برای مسافران است و ایمنی راهها را دو چندان می کند.

آیت الله باریک بین افزود: حضور شما تلاشگران در مناسبتها، روزهای تعطیل و اعیاد برای کمک به مردم و بسترسازی برای مسافرت های ایمن و امن موجب رضایت الهی و مردم می شود.

تردد روزانه 200 هزاردستگاه خودرو در جاده های قزوین

در ابتدای این دیدار نادر محمد زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت جاده های استان گفت: قزوین با داشتن یک درصد مساحت کشور بیش از 12 درصد آزادراهها را به خود اختصاص داده و با ارتباط گسترده با چند استان کشور نقش مهمی در ترانزیت کالا و مسافر ایفا می کند.

وی گفت: روزانه به طور میانگین 200 هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان عبور می کنند که رکورد عبور 500 هزار دستگاه خودرو در روز های تعطیل هم در استان به ثبت رسیده است.

قربانی مدیرکل راه آهن شمالغرب هم از رشد 25 درصدی بارگیری در ایستگاه راه آهن شهر صتعتی البرز خبر داد و یادآور شد: در ایستگاه کهن دژ 680 هزار تن تخلیه سوخت صورت گرفته است.

کد خبر 1770889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha