۳ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۰۴

جعفری در گفتگو با مهر:

21 پرونده قاچاق کالا در گمرک خراسان شمالی تشکیل شد

21 پرونده قاچاق کالا در گمرک خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: در طول 9 ماه نخست سال جاری 21 پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل شده است.

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در طول 9 ماه نخست امسال در گمرک خراسان شمالی 21 پرونده مختلف قاچاق کالا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق در گمرک خراسان شمالی در 9 ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته 15 پرونده قاچاق کالا در این سایت تشکیل شده بود.

جعفری ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در مدت مذکور در گمرک خراسان شمالی را یک میلیارد و 610 میلیون و 302 هزار ریال ذکر کرد.

وی تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده قاچاق عموما در زمینه‌های موتورسیکلت، برنج، لوازم آرایشی، تجهیزات دریافت از ماهواره، دارو، پوشاک، مشروبات الکلی و تلفن همراه بوده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در ورود و خروج امانات پستی به استان اظهار داشت: در طی این مدت 67 بسته پستی از طریق این گمرک وارد و 63 بسته نیز از کشور خارج شده است.

وی با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته 139 بسته وارد و 121 بسته نیز از کشور خارج شده بودند، عنوان کرد: بر این اساس در سال جاری تعداد ورود و خروج بسته‌های پستی از این گمرک به ترتیب پنج و 37 درصد کاهش داشته است.

این مسئول افزود: بسته‌های ورودی شامل پوشاک، سی دی، شکلات، دارو و ... و بسته‌های خروجی نیز بیشتر شامل پسته، زعفران، آلو، پوشاک و... بوده که اغلب این بسته‌ها به کشور انگلستان، آلمان، اتریش، آمریکا، سوئد وارد و یا به آن کشورها صادر شده است.

گمرک خراسان شمالی از بهمن ماه 87 با حضور معاون اول وقت رییس جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر 1773104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha