۴ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۳۷

روزنامه آمریکایی:

آمریکا در سال 2013 هم نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند

آمریکا در سال 2013 هم نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند

یک روزنامه آمریکایی بر ادامه پیشرفتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران در سال 2013 و ناتوانی آمریکا در متوقف کردن آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحلیلگر روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در مطلبی به مناسبت آغاز سال نو میلادی پیش بینی کرد که در سال 2013 هم آمریکا قادر به متوقف کردن برنامه هسته ای ایران و حمله نظامی به ایران نخواهد بود.

تحلیلگر این روزنامه می نویسد از سال 2006 همه ساله در آغاز سال نو میلادی افرادی مثل "جولیبرمن" و سناتور "جان مک کین" موجهایی را درخصوص برنامه هسته ای ایران راه می اندازند و این طور القا می کنند که در سال جدید تکلیف برنامه هسته ای ایران مشخص خواهد شد به طوریکه رئیس جمهور آمریکا یا باید اجازه دهد ایران، هسته ای شود یا اینکه علیه برنامه هسته ای ایران اقدام نظامی کند.

نویسنده در بخشی از این مطلب می نویسد هفت سال است که اینگونه گذشته است آیا درسال 2013 اتفاق جدیدی رخ خواهد داد و این سال متفاوت خواهد بود؟

سپس نویسنده در پاسخ به این سوال می نویسد: آنچه که دیپلمات ها در واشنگتن می گویند حکایت از آن دارد که سال 2013 نیز مثل سال های قبل خواهد بود و اتفاق خاصی نخواهد افتاد و فقط مذاکرات بی نتیجه هسته ای ادامه خواهد داشت و ایران نیز به پیشرفتهای هسته ایش ادامه خواهد داد.

سپس نویسنده در ادامه به اظهارات اخیر "دنیس راس" مشاورسابق اوباما در امور خاورمیانه که با پنج دولت آمریکا درخصوص مسائل خاورمیانه همکاری داشته است اشاره کرده و به نقل از او می نویسد: اوباما قبل از اینکه بخواهد وارد درگیری نظامی با ایران شود که توجیه آن برای مردم آمریکا بسیار دشوار خواهد بود، سعی خواهد کرد به ایران پیشنهادی ارائه کند که طی آن آمریکا حاضرخواهد بود  فعالیتهای هسته ای صلح آمیز هسته ای ایران را تحت نظارت های شدید بپذیرد.

در پایان این مطلب آمده است دنیس راس که مشوق های کنونی آمریکا و غرب را برای پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران کافی نمی داند معتقد است آمریکا باید برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران، فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران را تحت شرایطی به رسمیت بشناسد و سپس اگر ایران خواسته های آمریکا را نپذیرد زمان مقابله نظامی خواهد رسید که این امر تا سال 2014 طول خواهد کشید. 

کد خبر 1774478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha