۴ دی ۱۳۹۱، ۲۲:۱۸

شجاعی:

سهم پسته دامغان به عنوان طلای سبز پررنگ شود

سهم پسته دامغان به عنوان طلای سبز پررنگ شود

دامغان-خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه سهم پسته دامغان به عنوان طلای سبز باید پررنگ شود، اظهار داشت: در فرآوری پسته کم کار کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا شجاعی عصر دوشنبه در جریان سفر یک روزه به شهرستان دامغان در جمع سرمایه گذاران،کارآفرینان و مسئولان استانی و شهرستان دامغان با اشاره به فعالیت 161 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان، اظهار داشت: صدور جواز تاسیس برای این تعداد از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان دامغان نشان از رویکرد خوب همراه با فرصت های برنامه ریزی شده مناسب از سوی مسئولان برای این استان دارد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی و ظرفیت های خوب شهرستان دامغان در حوزه صنایع غذایی تصریح کرد: مسئولان باید از این توانایی و ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سهم پسته خوب دامغان به عنوان طلای سبز باید پررنگ شود،  اظهار داشت: چرا در حوزه صنایع پایین دستی یا محصولات فراوری پسته کم کار کرده ایم اما در محصولات مشابه در شهرستان های دیگر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شجاعی اضافه کرد: با توجه به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در کشور ما باید برنامه ریزی ویژه ای برای سال آینده دامغان داشته باشیم که می طلبد مسئولان استان و شهرستان با همفکری سرمایه گذاران و کارآفرینان در این زمینه همت و تلاش خود را افزایش دهند.

وی به اقدامات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرستان دامغان اشاره داشت و افزود: دولت با همراهی و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعتی و تولیدی با همکاری سرمایه گذاران در این شهرستان داشته است که با این میزان اعتبار 130 طرح تولیدی و صنعتی در این شهرستان در حال اجرا است.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه باید محصول تولیدی استان سمنان سهم بیشتری از صادرات آن را تشکیل دهد، تصریح کرد: لازم است ویژگی های تولیدی این استان در نظر گرفته شود و بر روی این ویژگی ها برنامه ریزی های جدی صورت گیرد تا ضمن ارز آوری بیشتر، اشتغال نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به مطالعات و سرمایه گذاری های صورت گرفته در زمینه کارخانه پتاس در استان سمنان گفت: در این حال برخی استان های کویرنشین که فضای گردشگری متفاوتی دارند مصوبه ای داشتیم تا گردشگری و زمین شناسی کویر در این استان ها انجام شود که براساس مصوبه گردشگری و زمین شناسی کویر(ژئوتوریسم) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که از جمله مصوبات سفر دوم استانی بود انجام شده و امیدواریم که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز از نتایج آن استفاده کند.

کد خبر 1774546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha