۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۵۶

گزارش مهر؛

رونق گردشگری سلامت در گیلان/ دهکده سلامت گیلان میزبان گردشگران خارجی

رونق گردشگری سلامت در گیلان/ دهکده سلامت گیلان میزبان گردشگران خارجی

گردشگران سلامت ورودی به ایران، با دریافت خدمات درمانی از مراکز پذیرش گردشگر سلامت در استان گیلان با یک تیر چند نشان می زنند. آنها ضمن بهره بردن از طراوت و زیبایی جنگلهای گیلان هم از خدمات تخصصی حوزه بهداشت و درمان استفاده کردند هم از جاذبه های گردشگری و تاریخی آن.

به گزارش خبرنگار مهر، استان گیلان به دلیل مجاورت با دریای شمال و سرسبزی جنگلهای شمالی و جاذبه های توریستی و تاریخی اش، یکی از نقاط گردشگر پذیر در ایران است اما علاوه بر اینها، دسترسی آسان گردشگران خارجی کشورهای حاشیه دریای خزر و همسایگی آنها با گیلان مزید بر علت است تا این استان پذیرای گردشگران خارجی نیزباشد.

در کنار این ویژگی ها، به تازگی مراکز توریست درمانی متعددی در استان ایجاد شده تا علاوه بر جاذبه های توریستی این استان دارای جاذبه های درمانی نیز شود. به همین منظور در شهر رشت از مدتها پیش مراکز ناباروری ایجاد شده است و از همین کشورهای همسایه مراجعه کننده خارجی دارد که در ایران و صنعت گردشگری به آنها توریست سلامت می گویند چرا که گردشگران سلامت تمایل دارند در کنار دریافت خدمات درمانی از جاذبه های توریستی نیز استفاده کنند.

به همین دلیل بخش خصوصی در این استان اقدام به راه اندازی دهکده گردشگری سلامت کرده اند در این باره، علیرضا کریم زاده حق، یکی از فعالان گردشگری سلامت در گیلان به خبرنگار مهر گفت: با راه اندازی مرکز ناباروری و یک هتل 5 ستاره که عملیات احداث آن  آغاز شده می توان به بیمارانی که به استان گیلان می آیند خدمات درمانی و گردشگری ارائه داد. چرا که این امکانات و جاذبه های گردشگری استان می تواند سفر به گیلان را در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه هزینه های درمانی در شهرهای دیگر نسبت به تهران کمتر است ادامه داد:  در 40 هکتار زمین، پیست دوچرخه سواری، امکانات اقامتی و دوچرخه سواری و دو میدانی و ورزشهای آبی وجود دارد چرا که ممکن است در کنار خدمات بیماری، پزشکان برای آنها انجام فعالیت های ورزشی را نیز تجویز کنند.

کریم زاده حق گفت: تا به حال بیمارانی از کشورهای تونس، مراکش، آمریکا  و آذربایجان به گیلان برای انجام کارهای درمانی آمده اند. اما بیشتر بیماران از کشورهای آذربایجان و عراق نیز برای دریافت خدمات باروری مراجعه می کنند.

پیش از این نیز متولیان گردشگری در استان گیلان از راه اندازی بیمارستانی با استانداردهای بین المللی و هتل 5 ستاره در کنار آن خبر داده بودند و این استان را در حوزه گردشگری سلامت حائز اهمیت دانسته اند.

کد خبر 1774605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha