۵ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳

نمایشگاه کتاب روس‌ها به مناسبت دویستمین سال پیروزی بر ناپلئون

نمایشگاه کتاب روس‌ها به مناسبت دویستمین سال پیروزی بر ناپلئون

نمایشگاه آثار چاپی به مناسبت دویستمین سال جنگ 1812 در کتابخانه موزه تاریخی نظامی سن پترزبورگ افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، کتابخانه موزه تاریخی نظامی سن پترزبورگ با برپایی نمایشگاه «تاریخ روسیه: نمایشگاه کتاب به مناسبت جنگ 1812» دویستمین سال پیروزی روسیه بر ناپلئون را گرامی می‌دارد.

این کتابخانه که سال 1876 تاسیس شده بیش از یک صد هزار نسخه کتاب دارد و شمار زیادی از انتشارات روسی و کتاب‌هایی به زبان‌های دیگر را که درباره تاریخ توپخانه و مهندسی جنگ نوشته شده، در خود جای داده است. فهرست‌ها، راهنماها، کتاب‌های جیبی، مجموعه‌های سفارشات و تقویم‌ها، از جمله مجموعه‌های تاریخنگارانه موجود در این کتابخانه هستند.

کتاب‌های منتشر شده درباره جنگ میهن پرستانه 1812 و مبارزات ارتش روسیه بسیار متنوع و زیاد هستند. در سالی که دویستمین سال این جنگ‌ها و پیرزوی بر ناپلئون گرامی داشته شد،  کتابخانه این موزه نمایشگاهی را به منظور ارایه کتاب‌های منتشر شده از سال 1812 تا 2012 ترتیب داده است.

در این نمایشگاه می‌توان با کتاب‌هایی از آغاز قرن نوزدهم آشنا شد که شامل کتاب‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی نیز می‌شود. این کتاب‌ها دوره‌های ناپلئون تا تبعید او به جزیره سنت هلن را دربر می‌گیرد.

در حالی که صدمین سال این پیروزی در اوایل قرن بیستم گرامی داشته شد، بیش از 600 تک نگاری و مقاله تحقیقی در این باره از آن دوره به جای مانده است. علاوه بر این، در این نمایشگاه می‌توان نوشته‌های متعددی را درباره هجوم آلمان در سال 1941 به روسیه بررسی کرد. نمایشگاه جنگ با کتاب‌هایی که درباره دوره مدرن نوشته شده و به مناسبت دویستمین سال جنگ با ناپلئون به بازار آمده تکمیل می‌شود.

کد خبر 1775087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha