۵ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۵

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال/

فرصت بزرگ طلایی پوشان برای رقم زدن شگفتی در بندر/ جدال میداودی با یاران سابق

فرصت بزرگ طلایی پوشان برای رقم زدن شگفتی در بندر/ جدال میداودی با یاران سابق

بندرعباس - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان در حالی در آغاز نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال به مصاف استقلال خواهد رفت که با استفاده از امتیاز میزبانی و همچنین بازیکنان جدید خود همچون میلاد میداودی از فرصتی بزرگ برای غلبه بر آبی پوشان تهرانی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور با مسابقه ای بزرگ برای هرمزگانی ها آغاز می شود، مسابقه ای که در آن تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، میزبان استقلال تهران خواهد بود.

این مسابقه را می توان دیداری تاریخی برای فوتبال هرمزگان نامید که در آن یک تیم هرمزگانی برای نخستین بار در تاریخ رقابتهای لیگ برتر فوتبال از یکی از تیمهای پرطرفدار و پرستاره فوتبال ایران میزبانی خواهد کرد.

آلومینیوم نیم فصل نخست رقابتهای لیگ برتر فوتبال را با کسب 17 امتیاز از 17 مسابقه به پایان رساند و همان طور که از امتیازات این تیم مشخص است، نماینده فوتبال هرمزگان توانسته به طور متوسط از هر مسابقه یک امتیاز کسب کند، که البته از دست دادن امتیازات تعدادی از دیدارهای خانگی با کسب نتایج مساوی، موجب شده آلومینیوم هم اکنون در رده پانزدهم جدول قرار بگیرد، رده ای که اگر تا پایان فصل نیز در آن بماند به رقابتهای لیگ یک سقوط خواهد کرد.

تقویت خط حمله آلومینیوم

مشکل بزرگ آلومینیوم در نیم فصل نخست، باز کردن دروازه حریفان بود، مشکلی که حتی موجب شد این تیم نتواند در سه بازی نخست خود دروازه حریفان را باز کند و گلزنی های آلومینیوم از هفته چهارم و در دیدار برابر فولاد آغاز شد.

این مسئله موجب شده نماینده فوتبال هرمزگان در پایان نیم فصل نخست با زدن 12 گل زده یکی از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار داشته باشد.

اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که پس از گذشت هفته های ابتدایی لیگ، اعتماد اکبر میثاقیان به مهاجمان جوانی همچون هادی دهقانی روند کاری خط حمله آلومینیوم را بهبود بخشید و این تیم توانست گلهای بیشتری را وارد دروازه حریفان کند.

مشکل آلومینیوم در خط حمله موجب شد تا مسئولان این تیم در فصل نقل و انتقالات نیم فصل، بیشتر به فکر تقویت این نقطه از تیم خود باشند و بر همین اساس دو مهاجم مطرح فوتبال ایران یعنی میلاد میداودی و مجتبی زارعی را جذب کردند و در کنار آن نیز دو هافبک یعنی مهرداد آوخ و ریاد دمیچ بوسنیایی نیز به این تیم اضافه شدند.

جدال بهترین خطوط دفاعی لیگ

آلومینیوم که در نیم فصل نخست بیشتر به ارائه بازی های دفاعی مشهور بود، با دریافت تنها 15 گل در 17 مسابقه یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داد تا از این لحاظ مسئولان آلومینیوم دغدغه کمتری برای ادامه رقابتها داشته باشند.

اما نماینده فوتبال هرمزگان باید در آغاز دور برگشت رقابتهای لیگ به مصاف تیمی برود که تا آخرین روزهای دور رفت شانس نخست کسب قهرمانی نیم فصل بود، اما دو شکست پیاپی موجب شد تا این تیم با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار بگیرد.

استقلال تیمی بود که در این فصل با امیر قلعه نویی مربی مطرح خود و بهره گیری از تعداد زیادی بازیکنان ملی پوش تا هفته های پایانی روند خوبی را طی کرد، اما در دو هفته پایانی رقابتها مقابل حریفان خود شکست خورد.

گلزنی مهاجمان جدید

آبی پوشان تهرانی با دریافت تنها 11 گل به همراه مس کرمان، بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند، اما آمار گلزنی این تیم در مقایسه با سایر تیمهای صدر جدولی آمار مناسبی نیست و این تیم در بیشتر دیدارهای خود با تعدا گل کمی به برتری رسیده به گونه ای که تنها 18 بار دروازه حریفان را گشوده است.

اما استقلال نیز در فصل نقل و انتقالات بسیار فعال بود و با جذب مهاجمانی همچون فرزاد حاتمی و سید ایمان موسوی و همچنین بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم، برای حریفان خود در نیم فصل دوم خط و نشان کشیده است.نکته جالب این است که مهاجمان جدید استقلال در دو دیدار نخست این تیم در رقابتهای جام حذفی برای این تیم بسیار موثر بودند و استقلال با گلزنی این مهاجمان توانسته به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد.

به هر حال آلومینیوم که برای ماندن در رقابتهای لیگ تلاش می کند در آغاز نیم فصل دوم جدال سختی را مقابل یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی در پیش خواهد داشت که کسب پیروزی در این مسابقه می تواند امیدواری بسیاری در تیم طلایی پوش فوتبال هرمزگان ایجاد کند، اما ارائه یک بازی خوب در این دیدار حساس خانگی نیز می تواند برای هواداران آلومینیوم راضی کننده باشد.

استقبال هوادارن و انگیزه میداودی

به احتمال فراوان هواداران آلومینیوم از این دیدار استقبال چشمگیری خواهند داشت که همین مسئله می تواند موجب افزایش چند برابری روحیه و انگیزه شاگردان اکبر میثاقیان برای غلبه بر تیم مدعی استقلال باشد.

همچنین حضور میلاد میداودی که با تازگی از استقلال به جمع طلایی پوشان آلومینیوم پیوسته نیز از جمله نکات جالب توجه این مسابقه خواهد بود و به نظر می رسد انگیزه میدوادی برای خودنمایی در برابر تیم سابق خود نیز می تواند آلومینیوم را در راه رسیدن به موفقیت یاری دهد و همچنین به نظر می رسد بازیکنان آلومینیوم با انگیزه جبران شکست دیدار رفت برابر استقلال که با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی رقم خورد، پا به میدان رقابت با آب پوشان تهرانی بگذارند.

در پایان لازم به ذکر است که دیدار تیمهای آلومینیوم هرمزگان و استقلال تهران از هفته هجدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال، روز چهارشنبه ششم دی ماه در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار می شود.

کد خبر 1775129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha