۶ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳

اخبار کوتاه استان مرکزی/

مردم کمیجان در آبان ماه امسال 23 میلیون ریال زکات دادند

مردم کمیجان در آبان ماه امسال 23 میلیون ریال زکات دادند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کمیجان با بیان اینکه پرداخت زکات موجب برچیده شدن فقر در جامعه می شود گفت: مردم این شهرستان در آبان ماه سال‌ جاری بیش از 23 میلیون ریال به عنوان زکات به این نهاد پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم خسروی مسجد محوری و دریافت زکات در مساجد را از اقدامات خوب عنوان کرد و گفت: مساجد کانون‌های خوبی برای دریافت زکات و شناسایی درست مصارف آن است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کمیجان در پایان خاطرنشان کرد: واحد مشارکت این کمیته طی آبان ماه سال جاری از محل صندوق‌های صدقات بالغ بر 157 میلیون ریال درآمد داشته است.

طرح دو خطه ایستگاه قم تا اراک

مدیرکل راه آهن استان مرکزی خبر داد: راه اندازی قطار اراک به تهران با ظرفیت 300 نفر و خلیج فارس به صورت روزانه از اقدامات در دستور کار آینده راه آهن استان قرار دارد.

جلال الدین کوکنار افزود: طرح دو خطه ایستگاه قم تا اراک به طول 140 کیلومتر با 420 میلیارد اعتبار  برای بالا بردن سرعت و ایمنی این مسیر از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

وی تبدیل گذرگاه های همسطح به غیرهمسطح، بازسازی خطوط ایستگاه ها و سالن ها را ازدیگر برنامه های این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته 205 کیلومتر از خطوط فرسوده راه آهن استان بازسازی شده است.

گازرسانی به دو روستای خنداب آغاز می شود

عملیات گازرسانی و نصب انشعابات گاز روستاهای آلودر و کله بید از توابع خنداب در استان مرکزی بزودی آغاز می‌شود.

جهت بهره مند شدن ساکنان این دو روستای خنداب از نعمت گاز طبیعی  نیاز به اجرای 14هزار و 500متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن و نصب 160مورد علمک گاز است.

شایان ذکر است هزینه تأمین کالا واجرای گازرسانی به روستاهای آلودر وکله بید بالغ برچهار میلیارد و 331میلیون ریال خواهد شد که اعتبار آن از منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی تامین خواهد شد و مدت اجرای این پروژه 210روز تقویمی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1776083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha