۶ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۴۵

معارفه مدیر خبرگزاری تقریب ـ2/

فعالیت در مسیر تقریب مذاهب عبادت است

فعالیت در مسیر تقریب مذاهب عبادت است

رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی با اظهار امیدواری نسبت به استفاده مناسب مجمع تقریب از ارتباطات رسانه‌ای اظهار داشت: فعالیت در مسیر تقریب عبادت به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، مدیرعامل سابق خبرگزاری تقریب و معارفه حجت الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی ملکی به این سمت صبح امروز چهارشنبه 6 دی ماه در محل موزه شهدا برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله تسخیری، رئیس شورایعالی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی با اظهار امیدواری نسبت به استفاده مناسب مجمع تقریب از ارتباطات رسانه‌ای در دور جدید فعالیت‌های خود گفت: فعالیت مجمع راه نجات اسلام از درگیری‌ها و منازعاتی است که به وسیله افراط و تفریط به وجود آمد.

وی افزود: امیدوارم که تقریب به عنوان یک راه حل استراتژیک برای مشکلات جهان اسلام مطرح شدند و البته معتقدم زمینه‌های فراوانی برای تحقق آن وجود دارد.

آیت‌الله تسخیری در پایان تاکید کرد: اسلام دین تقریب، گفتگو و تفاهم است و این راه به اعتقاد من راه مقدسی است. من آن را به شکل یک عبادت نگاه می کنم و کار کردن در این مسیر را هم عبادت می‌پندارم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی ملکی مدیرعامل جدید خبرگزاری تقریب در سخنانی با اشاره به مدیرعامل سابق این خبرگزاری گفت: این مراسم تودیع کسی نیست، بلکه این مراسم ورود یک میهمان جدید است. آقای تسخیری با عنوان معاون بین‌الملل دبیرکل مجمع در مسئولیت تازه‌ای فعالیت خواهند کرد که به معنی تودیع نیست.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دیپلماسی وحدت گفت: فعالیت خبرگزاری تقریب این دیپلماسی را به منصه ظهور می‌رساند و عینیت می‌بخشد که البته این موضوع در کنار فعالیت‌های آقای اراکی در سمت دبیرکل تکمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکی ملکی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این خبرگزاری در ادامه راه فعالیت خود تصریح کرد: ما امیدواریم بحث دیپلماسی وحدت با عنوان چشم انداز آینده ما و جهان اسلام در این خبرگزاری دنبال شود.

مدیرعامل جدید خبرگزاری تقریب خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دفاتر خبرگزاری در کشورهای اسلامی، بهینه سازی دفاتر موجود و همچنین فعال سازی و بهینه سازی دفاتر استانی هم از مهم‌ترین فعالیت‌های آتی خبرگزاری خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: بحث آموزش غیرمستقیم و پژوهش در خبرگزاری تقریب به جد دنبال خواهد شد و تلاش داریم در آینده این خبرگزاری را به 16 زبان زنده دنیا فعال سازیم.

کد خبر 1776337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha