۷ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۰۸

مستاجران:

فرهنگ عاشورایی در وجود دانشجویان ایرانی نهادینه شده است

فرهنگ عاشورایی در وجود دانشجویان ایرانی نهادینه شده است

اصفهان – خبرگزاری مهر: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان گفت: فرهنگ عاشورایی در وجود دانشجویان ما نهادینه شده و تبلور آن را در بیش از 200 شعر از دانشگاه‌های سراسر اصفهان شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مستأجران شامگاه چهارشنبه در همایش شعر هفتاد و دو خط اشک که در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد، با اشاره به حادثه نهم دی‌ماه اظهار داشت: نهم دی ماه سال 88 که فتنه دشمنان اتفاق افتاد مقرون با حادثه عظیم عاشورای حسینی بود و ویژگی‌های این واقعه عظیم را نیز پیدا کرد.

وی افزود: امام حسین (ع) با قیام خود فرهنگ ویژه‌ای را در جامعه شیعی نهادینه کرد و آن فرهنگ عدالت طلبی و مبارزه با ظلم و فساد است و در این راه مردم ایران که این آموزه را به خوبی آموخته‌ند  در طول تاریخ با هر کس که در برابر دین و دین داران بایستد به مبارزه برخواسته‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان تصریح کرد: همین روحیه بود که سبب شد مردم ایران با از جان گذشتگی در برابر ظلم طاغوت بایستند و تا براندازی حکومت فاسد و ظالم شاهنشاهی از پای ننشینند و در 9 دی نیز زمانی که با پرده‌دری‌های برخی اصلاح‌طلبان روبرو شدند با اقتدار به صحنه آمدند و بساط فتنه را برچیدند.

لزوم استفاده از جذابیت شعر برای نهادینه کردن مفاهیم اسلام

وی با اشاره به اینکه زیبایی خاصی در هنر شعر نهفته است، گفت: اگر معارف دینی اسلام را در قالب شعر تبیین کنیم جذابیت آنها بالاتر می‌رود و مکتب عمیق عاشورا می‌تواند محور مناسبی برای سرودن شعر است.

مستاجران با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی در وجود دانشجویان ما نهادینه شده است، تاکید کرد: با توجه به علاقه ویژه دانشجویان به شعر و فعالیت محافل مختلف شعر ادبیات آیینی در اصفهان تصمیم گرفتیم این علاقه‌ها را متمرکز کنیم و در این راه از شیوه رهبر معظم انقلاب در برگزاری جلسات آیینی منسوب به اهل‌بیت الگو گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی، تبیین آرمان‌های امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و بیان رویدادهای عاشورا در سه محور بصیرت و معرفت عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی عاشورا و بیداری اسلامی، بصیرت و معرفت عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی، عاشورا و بیداری اسلامی شکل گرفت.

تشکیل دبیرخانه دایمی همایش 72 خط اشک

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان ادامه داد:  هدف نهایی ما از برگزاری این همایش آن است که فضای شعر آئینی در دانشگاه‌ها به صورت آکادمیک‌تر دنبال شود و به همین منظور به زودی دبیرخانه دایمی همایش شهر هفتاد و دو خط اشک در اصفهان با همکاری انجمن‌های علمی شعر استان و دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های پیام‌نور تشکیل شود.

کد خبر 1776988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha