۷ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱

اخبار انتظامی جنوب تهران/

پایان تبهکاریهای زوج زورگیر در خانی آباد

پایان تبهکاریهای زوج زورگیر در خانی آباد

جنوب استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس کلانتری 152 خانی آباد از دستگیری زوج سارق سابقه دار هنگام سرقت موبایل از یکی از شهروندان طی اجرای طرح امنیت محله محور در خیابان "لطفی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ خلیل شهبازی افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور مأموران گشت کلانتری هنگام گشتزنی در خیابان " لطیفی" محله خانی آباد بودند که به زوج موتور سواری که در حال پرسه زنی و ولگردی بودند، مشکوک شده و به منظور بررسی موضوع آنها را تحت نظر گرفتند.

وی عنوان کرد: این تعقیب و مراقبت ادامه داشت تا اینکه ناگهان مظنونان اقدام به سرقت موبایل یکی از شهروندان که در حال صحبت با تلفن همراه بود، کردند که مأموران بلافاصله طی عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر و به بازرسی از آنها پرداختند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی از متهمان که " حسین" و" الهام" نام داشتند، یک قبضه چاقو و سه دستگاه تلفن همراه کشف شد و به دنبال کشف تلفن همراه شاکی و احتمال اینکه متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار باشند، بلافاصله برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجوییهای فنی قرار گرفتند.

وی گفت: با انتقال متهمان به کلانتری آنها مورد بازجویی قرار گرفتند که طی آن مشخص شد متهمان سابقه دارند و چندین مرتبه به اتهام گردنبند قاپی و کیف قاپی بازداشت شده اند.

سرهنگ شهبازی در پایان افزود: مأموران بعد از تکمیل پرونده متهمان را برای سیر مراحل قضایی به دادسرا انتقال دادند.

سارق خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی مسروقه دستگیر شد

کلانتر 170 کهریزک از دستگیری یک سارق خودرو در محدوده "حسن آباد " خبر داد و گفت: این متهم هنگام پرسه زنی با خودروی مسروقه در این محدوده شناسایی و بازداشت شد.

سروان بایرام علی گوزل زاده رئیس کلانتری 170 کهریزک ضمن اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در محدوده از نحوه دستگیری این متهم سخن گفت و افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور مأموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده حسن آباد بودند که متوجه مشخصات و پلاک مخدوش یک خودروی وانت پیکان که در حال تردد بود، شدند.

وی بیان کرد: با توجه به ظواهر امر احساس می شد که این خودرو مسروقه است، مأموران بعد از استعلام از مرکز پیام متوجه شدند خودرو سرقتی بوده که بلافاصله به راننده دستور توقف دادند، اما راننده به محض مشاهده پلیس و علی رغم شنیدن دستور توقف آنها اقدام به فرار کرد که این امر به تعقیب وی در خیابان منتهی انجامید.

سروان گوزل زاده ادامه داد: این تفاسیر، مأموران خودروی مذکور را که تعقیب کرده و در فرصتی مناسب راه وی را سد کردند که ناگهان راننده از خودرو پیاده شده و سعی کرد با پای پیاده از محل بگریزد که موفق نشده و با سرعت عمل مأموران گشت انتظامی کلانتری بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

وی تصریح کرد: در کلانتری تحقیقات صورت گرفت و متهم که "محمد" نام داشت در بازجوییهای انجام شده به جرم خود اعتراف و عنوان داشت که خودروی مذکور را مدتی پیش از محدوده امین آباد به سرقت برده است که متعاقب آن هماهنگیهای لازم برای شناسایی مالباخته صورت گرفت.

پرسه زنی سارق موتورسیکلت او را گرفتار قانون کرد

رئیس کلانتر 205 صحن مطهر از دستگیری یک سارق موتورسیکلت طی اجرای طرح امنیت محله محور در یکی از قطعات "بهشت زهرا(س)"‌ خبر داد.

سروان سعیدی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور مأموران این یگان هنگام گشتزنی در یکی از قطعات بهشت زهرا(س) به موتور سواری که در حال پرسه زدن بود، مشکوک شدند.

وی ادامه داد: مأموران برای بررسی موضوع وارد عمل شده و به موتورسوار دستور توقف دادند، اما مظنون به محض موتورسوار به محض مشاهده پلیس بدون توجه به اخطار پلیس بر سرعت خود افزود و متواری شد که با فرار متهم عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد.

کلانتر 205 عنوان کرد: مأموران بعد از استعلام از مرکز پیام متوجه شدند، موتورسیکلت سرقتی است که طی مسیر کوتاهی مأموران موفق شدند موتورسیکلت را در یکی از کوچه های فرعی متوقف و متهم را که به صورت پیاده قصد فرار داشت را دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از متهم که "امید" نام داشت، تعدادی ابزار آلات سرقت، یک دسته کلید و یک تلفن همراه کشف شد، مأموران متهم را به همراه اموال مکشوفه برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند.

سارقان موتورسیکلت در مرکز تعویض پلاک دستشان رو شد

رئیس کلانتری 177 خاور شهر از دستگیری دو سارق سابقه دار که هنگام تعویض پلاک موتورسیکلت شناسایی شدند، خبر داد و افزود: متهمان به چندین فقره سرقت اعتراف کردند

سروان سعیدرضا جمشیدی افزود: از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 تهران بزرگ خبری از حضور سارقان موتورسیکلت سرقتی در مرکز تعویض پلاک خودرو "خاوران" به کلانتری 177 خاورشهر مخابره شد که به سرعت در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی بیان کرد: مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و بعد از استعلام از مرکز پیام متوجه شدند موتورسیکلت چند روز پیش از حوزه کلانتری 167 دولت آباد به سرقت رفته است، پلیس بلافاصله متهمان را برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند.

کلانتر 177 ادامه داد: در بازرسی از متهمان که "‌مسعود" و"‌مجید" نام داشتند، یک قبضه چاقو، یک دسته کلید و دو دستگاه تلفن همراه کشف شد و با انتقال متهمان به کلانتری آنها مورد بازجویی قرار گرفتند که طی بازجوییهای انجام شده ضمن اعتراف به سرقت به چندین فقره سرقت لوازم خودرو و خودرو نیز اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران متهمان را بعد از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا انتقال دادند.

دزدان ناشی به کاهدان زدند

کلانتر 160 خزانه از دستگیری سه سارق سابقه دار حین ارتکاب جرم خبر داد و گفت: متهمان در حال باز کردن درب و لاستیکهای یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ بودند که دستگیر شدند.

سرهنگ احمد صالحی افزود: عوامل گشتی این یگان حین گشت زنی در فلکه سوم خرانه مشاهده نمودند سه مرد جوان در حال باز کردن درب و لاستیکهای یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ هستند.

وی یادآور شد:به دنبال این موضوع مأموران بلافاصله در صدد بررسی متهمان برآمدند در همین حین سارقان با مشاهده مأموران قصد فرار و متواری شدن از محل را داشتند که سریعاً طی یک عملیات غافلگیرانه هر سه نفر دستگیر و پس از استعلام از مرکز پیام مشخص شد که خودرو فوق به تازگی از محدوده کلانتری 109 بهارستان به سرقت رفته است.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از متهمان تعدادی لوازم مسروقه و چندین عدد پیچ گوشتی و چاقو و یک میله آهنی دست ساز Tشکل که برای باز کردن درب خودروها استفاده می کردند، کشف شد، ادامه داد: متهمان پس از دستگیری به سرعت تحت الحفظ به کلانتری منتقل و تحت بازجوییهای فنی قرار گرفتند.

کلانتر 160 خزانه تأکید کرد: در خلال بازجوییهای پلیسی مأموران دریافتند متهمین که "حسن.ک" 41 ساله،"حسن.م" 18 ساله و "امین.س"24 ساله نام دارند، همگی از سارقان سابقه دار و حرفه ای جنوب پایتخت هستند، به طوری که که طبق اظهارت متهم ردیف اول سوابق متعدد کیفری، حبس در زندان و چندین فقره سرقت را در پرونده مجرمانه خود دارد.

وی اضافه کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و هر سه متهم برای بررسی بیشتر و تحقیقات تخصصی تر در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ احمد صالحی گفت: به منظور کاهش وقوع سرقت تدابیر خاصی در محدوده کلانتری 160خزانه تحت عنوان طرح پیشگیری از سرقت، اجرای گشتهای هدفمند شبانه با استفاده از امکانات پلیسی و نیروهای تخصصی در حال اجراست که امیدواریم با تلاش همکاران و همکاری شهروندان تهرانی که همواره موارد مشکوک را با تلفن 110 به پلیس اطلاع می دهند ما شاهد کاهش جرایم به ویژه سرقت خودرو و لوازم خودرو که از دغدغه های ساکنان منطقه خزانه تهران است، باشیم.

کد خبر 1777390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha