۱۲ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴

حجت الاسلام طاهری:

سود کشاورزی به جیب دلالان می رود

سود کشاورزی به جیب دلالان می رود

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: یکی از مشکلات بزرگی که در حال حاضر برای کشاورزان وجود دارد بحث فاصله قیمت خرید از کشاورز تا بازار است چرا که سود اصلی به جیب دلالان می رود و کشاورز که بیشترین زحمت را در این بین کشیده متضرر می شود.

حجت الاسلام سید علی طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در واقع قیمت محصولات کشاورزان در بازارسه برابر قیمتی است که از کشاورز خریداری می شود و این موضوع هم به ضرر کشاورز و هم به ضرر مردم است.

وی  با اشاره به تقویت تعاونی های تولید در استان بیان کرد: تقویت این تعاونی ها می تواند راهکاری بسیار مناسبی برای فروش محصولات کشاورزان باشد تا کشاورزان به وسیله ی این تعاونی بتوانند به فروش محصولات خود اقدام کنند و به این وسیله ضرری که به کشاورز وارد می شود جلویش گرفته می شود.

وی با اشاره به عدم تمدید پروانه های کشاورزی ابراز کرد: عدم این پروانه یکی از معضلات اساسی است که باید در جهت  رفع آن مسئولان تلاش کنند چرا که اگر این کار انجام نشود استان در بحث مرغ نیز به مشکل بر می خورد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در ارتباط با بیمه کشاورزان در ادامه عنوان کرد: سعی می کنیم تا بیمه محصولات کشاورزی را به شیوه رقابتی در بخش های دولتی پیگیر شویم تا به این وسیله کشاورز با رغبت بیشتری به بیمه محصولات خود اقدام  کند و این کار بتواندروند مشکلات کشاورزان تا حدی کم کند.

کد خبر 1781331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha