۱۴ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۵۶

تشکری عنوان کرد:

تامین مسکن و اشتغال‌زایی برای مداحان استان بوشهر

تامین مسکن و اشتغال‌زایی برای مداحان استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول کانون مداحان استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر در زمینه اشتغال مداحان بیکار و تامین مسکن برای مداحان فاقد مسکن از طریق مسکن مهر قول مساعد داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشکری پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان های دیر و کنگان و جم اظهار داشت: امیدوار هستیم با تلاش مداحان و با همکاری سایر مسئولان گامی در راستای ترویج فرهنگ دینی در جامعه برداریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون مداحان استان بوشهر افزود: توجه به مباحث سخنرانی و رصد آسیب‌ها و بدعت‌ها در حوزه امور مداحان از جمله وظایف این تشکل است و تلاش بسیار زیادی برای افزایش کیفیت فعالیت مداحان انجام می‌دهیم.

مسئول کانون مداحان استان بوشهر از فعالیت 640 مداح شناسنامه‌دار در استان بوشهر خبر داد و گفت: هم‌اکنون 640 مداح در این استان زیر نظر کانون مداحان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: مداحان در گسترش فرهنگ عاشورایی تلاش بسیار ارزشمندی دارند و تقویت مداحان و توجه به مشکلات این قشر امری لازم است.

تشکری خاطرنشان کرد: جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، تغذیه فکری، طرح‌های آموزشی و هدایت فعالیت‌های تبلیغی در حوزه امور مداحان در راستای نیل به اهداف انقلاب اسلامی نیز از دیگر اهداف و برنامه‌های کانون مداحان است.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات مداحان اذعان داشت: استاندار بوشهر در زمینه اشتغال مداحان بیکار و تامین مسکن برای مداحان فاقد مسکن از طریق مسکن مهر قول مساعد داده است.

توصیه‌های رهبری معظم انقلاب در مداحی مورد دقت قرار گیرد

فرمانده سپاه شهرستان کنگان نیز در این آئین اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در واقع به منظور احیای ارزش‌ها و معنویات شکل گرفت و باید نسبت به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا اهتمام ورزیم.

ابراهیم حق‌شناس تصریح کرد: مداحان همواره مورد توجه نسل جوان قرار دارند و این قشر باید در اجرای برنامه‌ها دقت و حساسیت لازم را داشته باشند و باید دستورات و توصیه‌های رهبری معظم انقلاب در مداحی مورد دقت قرار گیرد.

وی افزود: مداحان و فعالان هیئات مذهبی نقش بسیار اساسی در گسترش معنویات و اخلاق اسلامی دارند و تقویت این عزیزان و تجلیل از آنها امری لازم است.

 حق‌شناس اضافه کرد: امروز گسترش تعالیم اصیل اسلامی در جامعه اهمیت زیادی دارد و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی اذعان داشت: برپایی کارگاه آموزشی، آشنایی جوانان با سبک‌های سنتی و افزایش مهارت و فنون در مداحی از جمله مهم‌ترین بخش‌های این همایش است.

حق‌شناس در ادامه به جایگاه مداحان اشاره کرد و گفت: مداحان به عنوان یک الگو با تهذیب نفس و کسب علم و مطالعه سرلوحه دیگران و با اخلاق و کردار مناسب، مروج دین باشند.

وی از عضویت 100 مداح در کانون بسیج مداحان کنگان خبر داد و افزود: هم‌اکنون بیش از 100 مداح زیر نظر کانون بسیج مداحان این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

در این مراسم تعدادی از پیرغلامان نیز به اجرای روضه‌خوانی پرداختند و فضایی معنوی و حزن‌انگیز بر مراسم حاکم شد.

کد خبر 1782950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha