۱۵ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۵۲

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در ژاپن و گرجستان

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در ژاپن و گرجستان

آیین عزاداری و سوگواری اربعین حسینی از سوی شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شب پنجشنبه در توکیو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،روز پنجشنبه همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله ‌الحسین (ع)، جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت با برپایی آیین های عزاداری در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به سوگواری پرداختند.

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو با حضور سفیر و جمعی از شیعیان ایرانی، تجار و دانشجویان ایرانی مقیم، اعضای سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در توکیو همراه با خانواده هایشان برگزار شد.

در این آیین روحانی و با شکوه، عزاداران حسینی در ابتدا دعای پرفیض کمیل را قرائت نموده و در ادامه پس از زیارت اربعین، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام با مرثیه خوانی و ذکر مصیبت، در  سوگ و ماتم سرور و سالار شهیدان کربلا و یارانش به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

«برگزاری مراسم عزاداری بمناسبت اربعین حسینی در گرجستان »

همزمان با فرارسیدن اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)،شیعیان گرجستان با برپایی آیین های عزاداری در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش با شکوه هر چه بیشتر به سوگواری پرداختند.

به همین مناسبت مراسمی در مسجد امیر المومنین(ع) شهر مارنئولی با حضور جمع کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) برگزار شد. در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت و مرثیه خوانی، حجه الاسلام و المسلمین "محی الدین حکمت نیا"استاد حوزه و دانشگاه با ذکر مناقب خاندان عصمت و طهارت، گوشه‌هایی از واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش را در برابر ظلم و استبداد زمان بیان کرد.

"حکمت نیا"نقش اسیران واقعه کربلا به ویژه حضرت زینب کبری(س) و امام زین العابدین (ع) را در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره قیام عاشورا و رساندن پیام و رسالت واقعی آن به نسل‌های بعدی بسیار با اهمیت دانست.

همچنین طی مراسم جداگانه ای ایرانیان مقیم گرجستان مراسم اربعین حسینی را با حضور صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران، خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان، مسئولین نهادهای جمهوری اسلامی، کلیه اعضای مدرسه فردوسی و خانواده های ایرانیان مقیم در محل مجتمع فرهنگی تفلیس به پا داشته و عشق و ارادت خود را به امام حسین‌(ع‌) و ائمه اطهار(ع) ابراز نمودند. در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت(ع) به نوحه سرایی در عزای سرور آزادگان جهان پرداخت.  مراسم اربعین سالار شهیدان کربلا پس از اقامه نماز جماعت، و با سخنرانی و قرائت زیارت پر فیض اربعین همراه بود.

کد خبر 1783184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha