۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۴۹

مهر گزارش می دهد/

دلایل تاخیر پروژه های فاضلاب بندرعباس/منتظر تخصیص منابع اعتباری هستیم

دلایل تاخیر پروژه های فاضلاب بندرعباس/منتظر تخصیص منابع اعتباری هستیم

بندرعباس - خبرگزاری مهر: طرح فاضلاب بندرعباس همچنان اندر خم جذب اعتبارات است و نارضایتی مردم هم از حفاریها و پروژه های ناقص در شهر روز به روز افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای شبکه فاضلاب هسته مرکزی شهر بندرعباس از اولویت های اجرایی آبفای استان است و منتظر تخصیص منابع اعتباری هستیم که این مسئله منجر به طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح فاضلاب و افزایش هزینه‌های آن شده است. مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در حالی این گفته ها را عنوان می کند که بسیاری از شهروندان شهر بندرعباس به دلیل حفاری ها، ایجاد اخلال در عبور و مرور، گرد و غبار ناشی از خاکبرداری ها و تردد عابرین پیاده موجب نارضایتی های زیادی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در خصوص اعتراض برخی شهروندان نسبت به وضعیت شبکه فاضلاب بولوار شهید بهشتی و محلات واقع در این محدوده، اظهار داشت: شبکه فاضلاب خیابان شهید بهشتی شمالی از اولویت های طرح فاضلاب است که علیرغم پیگیری های به عمل آمده، بدلیل عدم تخصیص اعتبارات عمرانی در سال جاری اجرایی نشده است.

حسین خادمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که تا چه زمانی پروژه های فاضلاب به همین منوال خواهد بود، تصریح کرد: در صورت رفع مشکل اعتباری، با اجرای کل شبکه فاضلاب این خیابان تمامی شبکه های فرعی کوچه های رضوان و کوچه های مجاور به شبکه اصلی وصل می شود و در این محدوده دغدغه بالازدگی یا بوی نامطبوع فاضلاب را نخواهیم داشت.

به گفته این مقام مسئول اجرای شبکه فاضلاب هسته مرکزی شهر بندرعباس شامل محدوده جنوب بلوار امام خمینی(ره) و حدفاصل میدان یادبود تا میدان ابوذر از اولویت های اجرایی آبفای استان است که اجرایی شدن شبکه فاضلاب این منطقه به تصویب شورای ترافیک استان رسیده اما منتظر تخصیص منابع اعتباری هستیم که این مسئله منجر به طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح فاضلاب و افزایش هزینه‌های آن شده است.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به تلاش آبفای هرمزگان در ایجاد زیرساخت های جمع آوری و تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم، اظهار امیدواری کرد: با اتمام خطوط اصلی و ایستگاه پمپاژ در آن محدوده ، امکان جمع آوری و انتقال فاضلاب میسر شود.

وی به تکمیل شبکه فاضلاب برخی محلات اشاره کرد و گفت: شبکه فاضلاب خیابان شهید بهشتی جنوبی حد فاصل چهار راه شهید مرادی تا میدان برق به پایان رسیده است.

مشکلات اعتباری طرح فاضلاب "بندرعباس" ادامه دارد

در صورت عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی باقی مانده از طرح فاضلاب این شهر در سطح گسترده عملیاتی نخواهد شد. جواد منصوری نماینده مجری طرح های فاضلاب هرمزگان هم در جواب خبرنگاران با بیان این مطلب به مشکلات اعتباری طرح فاضلاب شهر بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: در صورت عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی باقی مانده از طرح فاضلاب این شهر در سطح گسترده عملیاتی نخواهد شد.

منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعتبارات طرح فاضلاب بندرعباس ملی-استانی شده، است که در صورت تخصیص اعتبار به موقع ، خیابان های اصلی باقی مانده از جمله خیابان شهید بهشتی شمالی ، امام موسی صدر جنوبی از هسته مرکزی شهر اجرایی می شوند.

وی افزود: اما با وجود مشکلات اعتباری ، این شرکت حداکثر توان خود را جهت رفع انفصالات شبکه و مشکل بالازدگی فاضلاب در محلات مختلفی که انشعاب فاضلاب شان به شبکه اصلی وصل نشده است، به کار خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه افزود: در حال حاضر تکمیل شبکه فاضلاب محدوده پارک جنگلی واقع در بلوار خلیج فارس جهت توسعه شبکه تعاونی های مسکن مهر؛ منابع طبیعی ،برنامه و بودجه و دارائی و خلبانان واقع در بلوار پردیس را در دست اجرا داریم.

منصوری اضافه کرد: اجرای شبکه فاضلاب بلوار "ملوان" و "سمیه" و کوچه های قوام(خیابان شریعتی جنوب)، پونه (بلوار شهدا) و کوچه دلاوران (بلوار پاسداران) با اعتباری معادل سه هزار و 950 میلیون ریال از جمله برنامه آتی این شرکت جهت اجرای اتصالات موجود در سطح شهر است.

کد خبر 1783690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha