۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۵۳

سوری خبر داد:

سه هزار کیلوگرم ذغال بلوط در خرم آباد کشف شد / شش نفر دستگیر شدند

سه هزار کیلوگرم ذغال بلوط در خرم آباد کشف شد / شش نفر دستگیر شدند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از کشف سه هزار کیلوگرم ذغال بلوط در خرم آباد خبر داد.

سرهنگ الهیار سوری در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آغاز فصل سرما و کاشت اراضی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد تشکیل و تجهیز گروههای گشت و مراقبت و هماهنگی با پاسگاههای انتظامی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه در طول آذر ماه سالجاری گشت شبانه روزی این اداره در مسیرهای مختلف برقرار بوده است،عنوان کرد: در این مدت با توقیف 10 دستگاه خودروی حامل سه هزار و 300 کیلوگرم ذغال شش نفر بازداشت شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: در این راستا افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده تخلف برای رسیدگی و تعیین تکلیف تحویل مقامات قضایی شدند.

سوری یادآور شد: همچنین در این مدت در راستای برخورد با تخلفات مشمول مواد 42، 44 و55 قانون حفاظت از منابع طبیعی تعداد 31 فقره پرونده نیز تشکیل و به دادگاه شهرستان خرم آباد ارسال شد.

بنابر این گزارش استان لرستان به عنوان بام طبیعت ایران میزبان یکی از غنی ترین رویشگاه های اصلی گونه منحصر به فرد بلوط در غرب کشور است که از لحاظ وسعت جنگل بعد از استان های فارس و خراسان جنوبی در رده سوم کشور قرار گرفته است.

همچنین جنگلهای استان لرستان در بین استانهای زاگرس نشین بعد از استان فارس در رده دوم قرار دارد.

این در حالیست که در سالهای اخیر جنگلهای زاگرس تهدیدات بسیاری را تجربه کرده و در این بین بخش عظیمی از وسعت این جنگلهای ارزشمند از دست رفته اند. استان لرستان نیز از گزند آسیبها در امان نمانده و متاسفانه تخریبهای خرد و کلان بسیاری را تجربه کرده است.

در این میان تخریب جنگلهای بلوط لرستان برای تبدیل به ذغال چالشی است که هر روز عمق آن بیشتر می شود به طوریکه به راحتی در برخی مناطق شهر می توان تابلوهایی را دید که روی آن نوشته شده است: "ذغال بلوط موجود است"!

کد خبر 1784072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha