۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۴:۴۵

از سوي انتشارات دانشگاه اكسفورد:

كتاب " ذهن به مثابه موضوع علمي " منتشر شد

انتشارات دانشگاه اكسفورد كتاب "ذهن به مثابه موضوع علمي: ميان مغز و فرهنگ" تدوين كريستينا ارنلينگ و ديويد مارتل جانسون را منتشر كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر"، محور اصلي اين كتاب اين پرسش است كه آيا همه حوزه هاي علوم شناختي از اعتبار معادلي برخوردار هستند و جواب اين پرسش از نظر مؤلفان اين كتاب البته منفي است.

به نظر بسياري از افرادي كه در اين كتاب مقالاتشان به چاپ رسيده است عصب فيزيولوژي و روانشناسي فرهنگي در بين علوم شناختي از اهميت و ارج بيشتري برخوردار هستند.

از آنجا كه در بسياري از كتبي كه در باب فلسفه ذهن نگاشته مي شوند عصب شناسي محور بحث است و بديلهاي آن با توجه به محوريت اين شاخه به بحث گذاشته مي شوند در اين كتاب سعي شده روانشناسي فرهنگي مركز بحث باشد و بديلها و رقيبهاي آن مورد توجه قرار گيرند. 

عناوين پاره اي از فصول اين كتاب بدين قرارند : تناسب فلسفه روانشناسي با علم روانشناسي ( رام هار) ، ذهن به مثابه موضوعي علمي ( تاماس ليتي) ، ظهور ذهن در زمان و مكان ( جاديش هاتيانگادي) ، روانشناسي به عنوان يك علم مهندسي ( تاماس ليتي ) ، دواليسم معرفتي ( گانتر استنت) ،  انتقادات مبتني بر عقل مشترك در باب حذف گرايي ( آسونيو ماراس) ، انتزاع تفكر ( پيتر گارتنفورس) و متن ذهن ( جينز براكمير). 

كريستينا ارنلينگ و ديويد مارتل جانسون به ترتيب اساتيد ارتباطات و فلسفه در دانشگاههاي لاند سوئد و يورك كانادا هستند.

 

کد خبر 178449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha