۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۰۲

معاون شهردار تهران:

ضرورت توجه به اراضی ذخیره نوسازی در پایتخت

ضرورت توجه به اراضی ذخیره نوسازی در پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توجه به اراضی ذخیره نوسازی، گفت: استفاده از فرصت اراضی ذخیره نوسازی در راستای ساماندهی بخشی از بافت های فرسوده، ابزاری است که می تواند پایتخت را به ایده آل های مطرح شده در طرح جامع، هدایت و نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوزدهمین کمیته هماهنگی و راهبری بافت های فرسوده و ناپایدار شهر تهران، با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و معاونین شهرسازی مناطق با موضوع شناسایی پروژه های محرک توسعه در سالن جلسات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد.

علیرضا جاوید، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از روند اجرایی طرح تفصیلی؛ ساماندهی اراضی ذخیره نوسازی، تعریف پروژه های محرک توسعه و استفاده از ظرفیت های طرح تفصیلی در نوسازی بافت های فرسوده را از مهمترین برنامه های سازمان نوسازی ذکر کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تاکید بر ضرورت توجه به اراضی ذخیره نوسازی، تصریح کرد: استفاده از فرصت اراضی ذخیره نوسازی در راستای ساماندهی بخشی از بافت های فرسوده، ابزاری است که می تواند پایتخت را به ایده آل های مطرح شده در طرح جامع، هدایت و نزدیک کند.

جاوید با بیان اینکه هر پروژه ای که خوب اجرا شود، قطعاً اثراتش به شعاعی از اراضی و املاک اطرافش بازتاب خواهد داشت، از معاونان شهرسازی مناطق خواست تا ضمن شناسایی پروژه های محرک توسعه، برنامه ای برای تحقق اجرایی پروژه های تعریف شده با نگاه توأمان شهرسازی و سرمایه گذاری ارائه کنند.

وی استفاده از ظرفیت های طرح تفصیلی در نوسازی بافت های فرسوده را مهمترین عامل در نوسازی با مشارکت مردم دانست و بر اهمیت اطلاع رسانی ضوابط اعطای تسهیلات تشویقی در بافت های فرسوده و ناپایدار از طریق دفاتر خدمات نوسازی و مناطق تأکید کرد.

علیرضا جعفری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز نقش معاونان شهرسازی مناطق در روند نوسازی بافت های فرسوده را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد.

وی ضمن اشاره به تجریبات سازمان نوسازی در سال های گذشته، تصریح کرد: رویکر سازمان نوسازی از نگاه اجرای پروژه و مداخله مستقیم به سیاست گذاری، هدایت و حمایت تغییر کرده تا بتواند بصورت زیربنایی و با تدوین نقشه راهی مشخص، بستری برای ایجاد موج جریان نوسازی مردمی فراهم سازد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از معاونان شهرسازی مناطق خواست تا از ظرفیت دفاتر خدمات نوسازی در محلات به عنوان بازوهای اجرایی جهت ایجاد موج جریان نوسازی مردمی استفاده کنند.

 جعفری با بیان این مطلب که ورود به بحث نوسازی بافت های فرسوده کاری سخت و دشوار است، بر ضرورت شناسایی و تعریف پروژه های محرک توسعه در سطح مناطق و اهمیت آن در نوسازی تأکید کرد.
 

کد خبر 1784853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha