۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۲۲

موسوی‌نیا مطرح کرد:

برگزاری 100 گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و مدارس استان بوشهر

برگزاری 100 گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و مدارس استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: برگزاری 100 گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و مدارس استان بوشهر، معارفه سرپرست نمایندگی تبلیغات اسلامی بردخون و ثبت 18هیئت مذهبی دانش آموزی در شهرستان دیر عنوان خبرهای کوتاه تبلیغات اسلامی بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اعزام 200 روحانی به مراکز دینی با محوریت نقش دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: امسال 100 گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و مدارس استان برپا شده است که برای جوانان و نوجوانان جذابیت خاصی داشت.

حجت الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا نقش دستگاه‌های فرهنگی در ارتقای بینش آحاد جامعه درباره سوء مصرف مواد مخدر را یادآور شد و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نقش تعیین کننده‌ای در بصیرت افزایی جوانان و نوجونان در خصوص مضرات مواد مخدر و تبعات آن را دارند که باید این دستگاه‌ها نقش خود را بیش از پیش نشان دهند.

وی بر توجه به اعتبارات این سازمان برای تسریع در طرح‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: با اختصاص اعتبارات لازم، روستاهایی که در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند تحت پوشش طرح‌های فرهنگی این سازمان قرار می‌گیرند.

برگزاری 12 دوره قرآنی در مؤسسه قرآنی احسن الحدیث جم

مهدی رحمانی کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم طی بازدید از موسسه قرآنی احسن الحدیث ضمن بازدید از کلاس ها و دوره‌های قرآنی، از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه های قرآنی این موسسه قرار گرفت و ضمن حضور در برخی کلاس‌ها از خرید تجهیزات شامل کولر گازی، رایانه، دوربین عکاسی و فایل و سایر اقلام مورد نیاز و تحویل وسایل به مسئول موسسه قرآنی احسن الحدیث خبر داد.

مسئول موسسه قرآنی احسن الحدیث از برگزاری 12 دوره قرآنی شامل شش دوره پیش دبستانی دو دوره آموزش همگانی قرآن کریم و تجوید الصلوه و دو دوره آموزش حفظ جزء 30 و دو دوره مفاهیم قرآنی در این خانه قرآن از ابتدای مهر امسال خبر داد و خواستار حمایت بیشتر اداره تبلیغات اسلامی از خانه قرآن شد.

سهیلا آقاجری زیتونی از تجهیز این موسسه به وسایل ورزشی برای استفاده قرآن آموزان خبر داد که با هزینه شخصی خریداری شده و در اختیار قرآن آموزان قرار گرفته است.

نشست هفته وقف در کنگان برگزار شد

با حضور حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان، حجت الاسلام رحیم اهرمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام احمد بهروسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و جمعی از روحانیون شهرستان کنگان نشست هفته وقف در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام اهرمی در این نشست اظهار داشت: وقف یکی از نیکوترین سنت های اسلامی است که در جهت برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد و ترغیب تمامی احاد جامعه در مشارکت در این امر الهی توسعه ممالک اسلامی را در پی دارد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی افزود: آثار و برکات وقف قبل آز انکه برای دیگران سود داشته باشد موجب سوددهی مادی و معنوی برای واقف را در پی دارد و این موضوعی است که شما عالمان دینی بر آن واقف هستید.

وی در ادامه ضمن تشکر از روحانیون به عنوان یکی از مهمترین ابزار های پیشرفت و توسعه فرهنگی، خواستار بیان فضیلت وقف و کارآمدی بسیار بالای آن از طریق منابر تبلیغی شد.

مراسم معارفه سرپرست نمایندگی تبلیغات اسلامی بردخون برگزار شد

با حضور سید محمد موسوی مطلق معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی استان بوشهر و حجت الاسلام سید یوسف مهدیان سرپرست حوزه مدیرکل و مسئول دفتر تبلیغات اسلامی بوشهر، مراسم معارفه حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی به عنوان سرپرست نمایندگی تبلیغات اسلامی بخش بردخون برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: از هر کوششی برای ارتقای سطح فرهنگی تبلیغی شهرستان بهره خواهم جست. پتانسیل‌های فرهنگی تبلیغی مطلوبی در دیر و بردخون است که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

سرپرست نمایندگی تبلیغات اسلامی بردخون خاطر نشان کرد: در راستای دفاع از آرمان‌های امام و شهدا و منویات ارزشمند مقام معظم رهبری برای ترویج اندیشه‌های علوی و فرهنگ اصیل اسلامی و با تمسک به خون مقدس شهدا به‌ویژه اباعبدالله الحسین (ع) تلاش خواهیم کرد و در تمامی مراحل از رهنمودهای ارزشمند ائمه جمعه شهرستان بهره خواهیم برد.

ثبت 18هیئت مذهبی دانش آموزی در شهرستان دیر

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دیر اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با اداره آموزش و پرورش 18 هیئت مذهبی دانش آموزی در دی ماه 91 در سطح شهرستان دیر به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم سعیدی به اهداف ثبت هیئات مذهبی دانش آموزی در مدارس اشاره و تصریح کرد: این هیئات مذهبی با هدف بالا بردن بصیرت و معارف دینی دانش آموزان در مدارس به ثبت رسیده اند که در آیین های عزاداری فعالیت خواهند داشت و گردانندگان آن خود دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان بیشتر از دیگر اقشار جامعه نیازمند آموزش مسائل دینی، علمی و اعتقادی هستند، ثبت هیئت مذهبی دانش آموزی در مدارس را امری ضروری تلقی کرد.

کد خبر 1784938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha