۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۶:۲۹

امروز و با تاكيد بر رفع مشكلات مناطق محروم استان

نمايندگان استان هرمزگان با رييس جمهور ديدار كردند

استاندار و نمايندگان استان هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي با حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهوري ديدار و گفت وگو كردند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، رييس جمهور در اين ديدار از مردم استان هرمزگان به عنوان مردمي وطن خواه، شريف ، دين دار و مبارز كه در طول تاريخ پاسدار امنيت و تماميت كشور بوده اند ، ياد كرد.

خاتمي اهميت هرمزگان براي كشور بويژه از جهت اقتصادي و ترانزيتي را خاطرنشان ساخت و با اشاره به كارهاي بزرگي كه در اين استان در زمينه هاي مختلف انجام شده است، گفت: متاسفانه كاستي هايي نيز وجود دارد كه بايد با استفاده از ظرفيت هاي موجود و ايجاد تحول و پيشرفت نارسايي ها را برطرف كرد.

رييس جمهور افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه اقتصادي، كشور ما راهي جز ادامه كارهاي بزرگ زيربنايي در كشور نداريم، اما بايد محروميت ها و مشكلات مناطق كمتر توسعه يافته و مردم مناطق محروم نيز برطرف گردد.

سيد محمد خاتمي با اشاره به ارايه طرح توازن منطقه اي توسط دولت براي پيشرفت مناطق كمتر توسعه يافته،  بر ضرورت اجراي اين طرح در جهت توسعه و پيشرفت استان هرمزگان تاكيد كرد.

نمايندگان استان هرمزگان نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از تلاشهاي دولت در جهت توسعه و پيشرفت استان، به بيان برخي كاستي ها و مشكلات موجود در استان هرمزگان و حوزه هاي انتخابيه خود پرداختند.

نمايندگان استان هرمزگان با اشاره به استعدادها و ظرفيت هاي فراوان استان براي توسعه بر ضرورت ايجاد بسترسازي مناسب براي جذب سرمايه گذاري خارجي ، مبارزه با قاچاق كالا، ايجاد اشتغال ، توسعه مناطق آزاد تجاري و احداث پايانه نفتي در قشم تاكيد كردند.

آنان همچنين خواستار توجه بيش از پيش دولت به موضوعات تامين آب آشاميدني ، آموزش و پرورش ، آموزش عالي ، بهداشت و درمان، توسعه راههاي مواصلاتي بويژه احداث آزاد راه بندر عباس - سيرجان و سرعت در اجراي احداث پل خليج فارس بين بندرعباس و جزيره قشم شدند.

درازگيسو، استاندار هرمزگان در اين ديدار با ارايه گزارشي از وضعيت استان به رييس جمهوري، روند توسعه استان در بخشهاي مختلف را تشريح كرد.

وي هدف دولت براي ايجاد اشتغال و كاهش بيكاري در كشور را خاطرنشان ساخت و با اشاره به كاهش چشمگير نرخ بيكاري در استان هرمزگان، بر ضرورت توسعه فضاهاي شيلاتي و صيادي و نيز مبارزه با قاچاق كالا با توجه به وجود سواحل طولاني در استان تاكيد كرد.

کد خبر 178512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha