۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰

لاک‌پشت پرنده پاییز فراخوان داد

لاک‌پشت پرنده پاییز فراخوان داد

دبیرخانه فهرست لاک‌پشت پرنده از نویسندگان کودک و نوجوان خواست تا آثار منتشر شده در پاییز امسال خود را برای داوری و معرفی در شماره جدید این فهرست ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه‌ لاک‌پشت پرنده به‌ منظور ارائه‌ فهرستی بهتر و کامل‌تر از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان، طی فراخوانی از ناشران، شاعران، نویسندگان و مترجمان فعال در این حوزه دعوت کرده تا با ارسال آثارشان در این حرکت فرهنگی مشارکت و همکاری داشته باشند.

در متن این فراخوان آمده است: هر فصل کتاب‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. حجم بالای کتاب‌ها از یک‌سو و نیاز کودکان و نوجوانان به کتاب‌های ارزشمند و با کیفیت بالا، ما را ناگزیر به انتخاب می‌کند. لاک‌پشت پرنده به بچّه‌ها و خانواده‌ها کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. این فهرست نتیجه‌ کار گروهیِ عده‌ای از کار‌شناسان، منتقدان، و نویسندگانِ کودک و نوجوان است که کتاب‌های منتشرشده‌ در‌ هر فصل را بررسی می‌کنند و فهرستی را برای مطالعه‌ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌‌دهند. کتاب‌های پیشنهادی از نظر این گروه نسبت به دیگر آثار این فصل برجسته‌تر بوده وعناصری دارند که آن‌ها را متمایز و شایسته‌ پیشنهاد می‌کند.

بر اساس اعلام این فراخوان علاقه‌مندان می‌توانند دو نسخه از کتاب‌هایشان را که برای نخستین‌بار در پاییز 1391 منتشر شده است را برای بررسی در این فهرست به دبیرخانه‌ لاک‌پشت پرنده ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه 1391 اعلام شده است.

فهرست لاک‌پشت پرنده با پشتیبانی مؤسسه‌ی شهر کتاب و پژوهشنامه‌ ادبیات کودک و نوجوان تهیه و منتشر می‌شود. این فصلنامه، یک مجله‌ تخصصی در حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان است که از سال 1374 منتشر می‌شود و در دوره‌ جدید، تاکنون سه شماره از آن با ضمیمه‌ لاک‌پشت پرنده منتشر شده است.

دبیرخانه‌ لاک‌پشت پرنده در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاته، فروشگاه شهرکتاب مرکزی واقع است.

کد خبر 1785254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha