۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۴۵

نخستین یادواره شهدای سرباز یزد برگزار شد

نخستین یادواره شهدای سرباز یزد برگزار شد

یزد - خبرگزاری مهر: نخستین یادواره 950 شهید سرباز وظیفه استان یزد با حضور مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا در حسینیه حضرت آیت الله خامنه ای یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد صبح دوشنبه در افتتاحیه این یادواره اظهار داشت: از 950 شهید سرباز وظیفه استان قریب به 450 شهید از یگان انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مربوط به شهرستان یزد هستند.

حجت الاسلام عباس سبحانیان، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل اول و دوم انقلاب به نسل سوم انقلاب را از اهداف این یادواره برشمرد.

وی افزود: ماندگاری این فرهنگ متاثر از فرهنگ عاشورا و نهضت خونبار امام حسین (ع) است که سینه به سینه نقل می شود.

سبحانیان با اشاره به رشادت های سربازان در دوران خدمت مقدس سربازی و دفاع از میهن خویش در مرزها گفت: شهدای ما با بصیرت خود به فیض شهادت رسیدند و به این مقام عالی و درجه رفیع دست یافتند.

وی ادامه داد: سربازان ما با شهادت خود وفاداری به نظام و اسلام و انقلاب را نشان دادند و ما باید همواره پاسدار خون شهدای خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به رشادت های سربازان در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در زمانی که حرکت کوبنده امام راحل برای مبارزه با ظلم طاغوت آغاز شد، حضرت امام بر این سربازان تکیه داشتند.

حجت الاسلام حسین طیبی فر اظهار داشت: انقلاب ما شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرد و چون این شهدا برای رضای خدا و به فرمان حاکم اسلامی وارد میدان جنگ شدند و بدون هراس تا آخرین قطره خون خود ایستادند.

وی ادامه داد: رشادت های سربازان امام راحل باعث شد تا در جنگ تحمیلی علیه ایران کوچکترین ذره از خاک وطن به دست متجاوزان نیفتد و این را مرهون خون شهدای خود هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن مترصد جبران شکست خود در طول انقلاب بوده و اکنون نیز هست عنوان کرد: امروز هجمه اصلی استکبار جهانی و ایادی داخلی آن تنها به یک نقطه و آن ولایت فقیه است.

وی افزود: نظام استکباری به این واقعیت پی برده که از اندیشه ولایت فقیه سیلی خورده لذا از تمامی هجمه های خود را نسبت به این نظام و ولایت فقیه افزایش داده است.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان‌(عج) اصفهان افزود: با وجود تمام کارشکنی ها و توطئه های دشمنان، نظام جمهوری اسلامی ایران همواره با سرعت در حال پیشرفت و ترقی است و این مسئله جز در سایه رهبری محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیمه ولایت فقیه است، اظهار داشت: آمریکا توان پشتیبانی از نوچه های خود در کشورهای اسلامی را ندارد و بداند که ایران اسلامی از هجمه های پوشالی او نمی هراسد.

کد خبر 1785489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha