۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۲۳

پایتخت امشب بارانی می شود/کاهش دما در اغلب نقاط کشور

پایتخت امشب بارانی می شود/کاهش دما در اغلب نقاط کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز بارش پراکنده باران در پایتخت از امشب خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، جنوب و برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف گاهی با وزش باد پیش بینی می شود که بارش ها در برخی نقاط غرب و دامنه های زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی، از اواخر وقت امروز در دامنه های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست روز سه شنبه این سامانه بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

امیدوار اظهار داشت: در برخی مناطق تحت تاثیر سامانه فوق وزش باد نسبتا شدید خواهد بود. در سواحل جنوبی دریای خزر و استان اردبیل تا چهارشنبه روند افزایش دما ادامه داشته و با وزش باد همراه خواهد بود. دوشنبه و سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب بارش برف و باران و وزش باد شروع می شود و طی روز پنج شنبه کل نیمه غربی و سواحل جنوبی دریای خزر را در بر می گیرد این سامانه روز جمعه در نیمه شرقی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه در نیمه غربی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما پیش بینی می شود، گفت: طی روز پنج شنبه و جمعه در اغلب نقاط کشور سرعت وزش باد قابل توجه خواهد بود.

امیدوار یادآور شد: روز دوشنبه بارش باران و برف در برخی نقاط استانهای فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال بوشهر، جنوب کهگیلویه وبویراحمد، جنوب یزد، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است براین اساس اختلال در تردد جاده های کوهستانی این مناطق پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این مدت در برخی مناطق استانهای فارس، کرمان و شمال بوشهر آبگرفتگی معابر عمومی نیز دور از انتظار نیست.

کد خبر 1785851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha