۱۹ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۳۹

گلمحمدی:

قوه مجریه بر اساس قانون اساسی حق نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه را ندارد

قوه مجریه بر اساس قانون اساسی حق نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه را ندارد

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: قوه مجریه بر اساس قانون اساسی و مبانی حقوق اساسی حق نظارت، ارزیابی و ارزشیابی قوه قضاییه را ندارد.

به گزاترش خبرگزاری مهر، جعفر گل محمدی افزود: تاکید رئیس قوه قضاییه بر استقلال قوه قضاییه همراه با تعامل، همکاری و همیاری با سایر قوا و دستگاه هاست و بر اساس قانون اساسی و مبانی حقوق اساسی، قوه مجریه حق نظارت، ارزیابی و ارزشیابی از قوه قضاییه را ندارد که مسئولین و روسای تابعه قوه قضاییه در استان زنجان به این امر در مجموعه تحت مدیریت خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی با به اشاره به اینکه استان زنجان از حیث جمعیت و امکانات و صنعت و معدن جزء استانهای درجه دو کشور است  افزود: ولی به لحاظ داشتن مردم متدین و خوب و علمای فاضل و بزرگوار نسبت به جمعیتش در وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر استان ها قرار دارد .

گلمحمدی با بیان اینکه در طول 1.5 سال گذشته تلاشهای بسیار خوبی در مجموعه دادگستری کل استان زنجان صورت گرفته و بر اساس بررسی های انجام شده از سوی قوه قضاییه و نتایج اعلام شده استان زنجان در بخشهای ارجاع، کاهش ورودی پرونده ها، رفع نقص پرونده ها و معاضدت و ارشاد و راهنمای مردم عملکرد بسیار خوبی در سطح کشور داشته است و بر همین اساس از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه  که فرمودند عملکرد مجموعه دادگستری کل استان زنجان به عنوان الگویی به سایر استانها معرفی شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از اقدامات خوب دیگر استان زنجان طراحی و راه اندازی نرم افزار نظارت بر زندانیان برشمرد و گفت: این نرم افزار به صورت جامع طراحی شده که مجموعه دادگستری و زندان را به هم متصل می کند و کلیه اتفاقاتی که از زمان ورود یک زندانی به زندان تا آزادی اش از زندان به وسیله این نرم افزار کنترل می شود تا احیانا در اجرای احکام زندانی مشکلی پیش نیاید و زندانی مدت بیش از مدت صدور حکم در زندان نماند.

گلمحمدی در ادامه افزود: بحث پیشگیری از وقوع جرم باید با جدیت بیشتر در دستور کار همه قرار گیرد و خوشبختانه استان زنجان از استانهای کم مسئله در وقوع جرایم در سطح کشور است که این امر جایگاه خوب استان را نشان می دهد که باید بیش از این در جهت کاهش وقوع جرایم در استان تلاش کنیم که در این زمینه نقش روحانیت و اساتید دانشگاه ها در تبیین امر پیشگیری از وقوع جرم بسیار ارزشمند و اثرگذار است و امیدواریم با همفکری، هم افزایی با انجام اقدامات خوب و مناسب در شأن مردم شریف استان زنجان موجبات رضایت این مردم عزیز را فراهم آوریم.

18 مورد تخلف معدنکاران در اراضی ملی زنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان بر لزوم اجرای کمربند حفاظتی برای کنترل ورود متصرفان به حریم غیرقانونی تاکید کرد و گفت: 18 مورد تخلف از سوی معدنکاران از ابتدای سال مشاهده شده است که باید عرصه بهره برداری آنها را کنترل کنیم.

علی نهاوندی افزود: منابع طبیعی شهرستان به رغم کمبود نیرو و تجهیزات بازدید دوره ای از معادن را دنبال می کند و انتظار دارد معدنکاران به تعهدات خود و رعایت قوانین پایبند باشند.

وی تنوع گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت های منابع طبیعی زنجان عنوان کرد و افزود: با توجه به مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی، استفاده از این پتانسیل می تواند زمینه اشتغالزایی فارغ التحصیلان کشاورزی را رقم بزند.

کد خبر 1786340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha