۱۹ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۲

دعوت از پژوهشگران برای حضور در بخش علمی دومین جشنواره مد و لباس فجر

دعوت از پژوهشگران برای حضور در بخش علمی دومین جشنواره مد و لباس فجر

بخش علمی دومین جشنواره مد و لباس فجر با همکاری و تعامل با دانشگاه ها از همه پژوهشگران و فعالان حوزه مدو لباس برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش علمی به منظور ایجاد فضای علمی و پژوهشی در راستای اهداف جشنواره از اندیشمندان و فرهیختگان علمی کشور دعوت به مشارکت علمی کرده است.

علاقه مندان می توانند با توجه به موضوع های جشنواره آثار، طرح های کارگاهی، نشست های تخصصی و موضوعی و مقاله های علمی و پژوهشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

براساس فراخوان جشنواره مد و لباس فجر موضوع های این بخش شامل عناوینی چون جایگاه هنر و تمدن اسلامی در بازار تولید و الگوی پوشش، جایگاه تولید و طراحی لباس در ایران، اهمیت زیبایی شناختی پوشش در اسلام و مقایسه آن با مولفه های مدگرایی غربی، نقش طراحی لباس در اصلاح الگوی پوشش، جایگاه مد و لباس در تثبیت هنجارها، سبک زندگی و نشاط اجتماعی و ثبات خانواده، نقش مد ولباس در پیشگیری از ناهنجارهای و نگاه دین به پوشش جامعه و معیارهای پوشش صحیح است.

در بخش نشست های علمی و تخصصی نیز نشست هایی با محوریت موضوع هایی چون صنعت طراحی و مد و بررسی تولید و طراحی لباس در ایران، جایگاه هنر و تمدن در بازتولید الگوی پوشش زن و مرد ایرانی و اهمیت زیبایی شناسی در اسلام و مقایسه آن با مولفه های مدگرایی غربی برگزار می شود.

همچنین در بخش پایان نامه های دانشجویی کمیته علمی جشنواره به منظور پاسداشت پژوهش های دانشجویان از میان پایان نامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به سه اثر جوایز ارزشمندی را اهدا می کند.

از سوی دیگر در بخش مقاله نیز بر اساس فراخوان دومین جشنواره مد و لباس فجر، کمیته علمی جشنواره به منظور تببین جایگاه لباس و پوشش در سبک زندگی جامعه، خانواده و فرد از منظر آداب زندگی در اسلام و سیره بزرگان دین، از اندیشمندان و صاحبان پژوهش و اصحاب قلم برای ارائه نظریه ها و پژوهش های مرتبط دعوت به ارایه مقاله کرده است.

در نهایت تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور که دارای گروه های آموزشی در حوزه طراحی پارچه، لباس و موضوع های مرتبط هستند، می توانند با اخذ فرم های ثبت نام و ارائه درخواست های مکتوب، فعالیت های خود را به صورت مستقل در بخش دانشگاهی به نمایش درآورند.

کد خبر 1786691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha