۱۹ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۲۲

حجت الاسلام حسینی:

سرمایه ‌گذاری روی موقوفات خدمت به وقف است

سرمایه ‌گذاری روی موقوفات خدمت به وقف است

تهران - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار داشت: سرمایه ‌گذاری روی موقوفات، خدمت به موقوفات است چراکه گاهی زمینی وقف شده و برای بهره برداری از آن به مشارکت افراد واقف نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست واقفان غرب تهران بزرگ ظهر سه شنبه با حضور حجت ‌الاسلام سید هاشم حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام محمد نوروزپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران و در جمع کثیری از خبرنگاران و ا صحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی در این نشست گفت: وقف برای امور قرآنی،‌ اشتغال جوانان، زوجهای جوان، پژوهش، آموزش و امور فرهنگی از مهمترین نیازهای امروز جامعه است.

عمل به نیات واقفان اعتماد مردم به دستگاه وقف را جلب می کند

وی افزود: در سالهای اخیر در حوزه وقفهای جدید شاهد رشد چشم‌ گیری بوده ایم که با جایگاه مطلوب در زمینه وقف و موقوفات جدید فاصله زیادی وجود دارد، اما در مقایسه با وقفهای چند سال اخیر با سه دهه اول انقلاب اسلامی برابری می‌ کند و حتی بیشتر از آن شده است که عمل به نیات واقفان اعتماد مردم به دستگاه وقف را جلب کرده و موجب تشویق واقفین می شود و در نظرسنجی که دو سال پیش انجام شده بود، اعتماد مردم به دستگاه وقف نسبت به 10 سال قبل بیش از دو برابر فزونی داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: سرمایه ‌گذاری روی موقوفات، خدمت به موقوفات است که گاهی زمینی وقف شده است و برای بهره برداری از آن به مشارکت افراد واقف نیاز است.

وی اضافه کرد: می توان به هر شکلی و نیتی و با هر مبلغی وقف انجام داد، به طوری که می توان از یک کتاب تا یک ملک را وقف کرد.

مردم باید توسط رسانه‌ ها با وقفهای مشارکتی آشنا شوند

وی گفت: مردم باید توسط رسانه‌ ها با وقفهای مشارکتی، گروهی و جمعی نیز آشنا شوند، آگاهی و اطلاع از انواع وقف ضروری است و افراد می ‌توانند به طور مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند و در این کار خیر سهیم باشند و افرادی که علاقه مند به وقف هستند می‌ توانند با یک نیت یا نیتهای متعدد وقفهایی را انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در قرارگاه غدیر که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تشکیل شده، نیازهای جدید در وقف احصاء شده و به مردم اعلام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امرو خیریه غرب تهران نیز در این نشست گفت: اطلاع رسانی مردم و آشنایی جامعه با آثار و فواید موقوفات گذشته نیز می تواند علاقه جامعه امروز را به وقف افزایش دهد و تبلیغ فرهنگ وقف، رسالت سازمان اوقاف است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور ادامه داد: آشنایی مردم از آثار و برکات وقف موجب تشویق مردم به حوزه وقف و ایجاد موقوفات جدید می شود.

در گذشته واقفان نسبت به نیازهای روز جامعه وقفهایی را انجام می‌ دادند

وی عنوان داشت: 50 درصد موقوفات درمانی شهر تهران موقوفه است و همواره به نیت واقفان عمل می شود؛ در گذشته واقفان نسبت به نیازهای روز جامعه وقفهایی را انجام می‌ دادند حتی  در زمان رضاخان دستگاه حاکم با عزاداری امام حسین(ع) و جلسات روضه‌ خوانی مخالفت می ‌کرد، بنابراین مردم اموال خود را در زمینه روضه‌ خوانی امام(ره) و یارانش وقف می کردند.

رئیس اداره اوقاف و امرو خیریه غرب تهران افزود: در زمانی که کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود نداشت و وضعیت ایتام مناسب نبود مردم موقوفاتی در بخش ایتام انجام دادند و در دهه 30 و 40 مردم تهران با مشکلات بهداشتی و درمانی زیادی روبه رو بودند و علما مردم را تشویق می ‌کردند تا موقوفاتی در این زمنیه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب امروز نیز، همه باید دست به دست هم دهند و نیازهای امروز جامعه را بیان کنند تا موقوفات جدیدی با توجه به نیازهای جامعه ایجاد شود.

گفتنی است، تعدادی از واقفان استان تهران به ویژه در غرب تهران در این نشست ملکهایی را با نیت امور ازدواج جوانان، رسیدگی به ایتام، هزینه های مساجد و امور عام المنفعه وقف کردند.

کد خبر 1786765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha