۲۱ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۵۱

سلطان زاده خبر داد:

کلنگ زنی فانوس دریایی تا پایان سال/هزینه های سفر به آخرت گران می شود

کلنگ زنی فانوس دریایی تا پایان سال/هزینه های سفر به آخرت گران می شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: شهردار بندرعباس گفت: طرح فانوس از طرحهای مد نظر شهرداری است که در انتهای میدان شهدا جانمایی و کلنگ زنی آن تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست خبری با اشاره به فعالیتها و عملکرد شهرداری در دو ساله اخیر گفت: با نیم نگاهی به شهر و تحولات ایجاد شده، ورود شهرداری در حوزه های فرهنگی، خدمات شهری و فضای سبز و از همه مهمتر در حوزه عمرانی قابل توجه می باشد. سرانه فضای سبز در این مدت 38 درصد رشد داشته است و از 4.5 متر به 6.8 متر به ازای هر نفر رسیده است. سرعت توسعه فضای سبز به حدی است که برای تأمین آب مورد نیاز مشکلاتی وجود دارد.

شهردار بندر عباس با اشاره به بازدید خبرنگاران از برخی طرحهای عمرانی شهرداری، اظهار داشت: سازندگی و توسعه عمرانی همواره با مشکلاتی روبروست ولی آنچه مهم است پروژه های عمرانی شهرداری فعال هستند. و فعال نگه داشتن طرحها بسیار مهم است. بازگشایی بلوار دلگشا به دلیل مشکل جابجایی پست برق متوقف است، پل رسالت به دلایلی دچار وقفه شد، 17 پل هوایی که قرارداد آنها منعقد شده به همین دلیل منتظر آغاز بکار است.

سلطان زاده با محق دانستن مردم در برخورداری از ساحل گفت: 22 کیلومتر نوار ساحلی داریم اما فضای مناسب و ایمن برای شنا وجود ندارد. بهمین منظور پلاژ بانوان که یکی از دغدغه ها بود با مشارکت بخش خصوصی عملیات آن در حال انجام است. با توجه به زمان اندک فعالیت پیمانکار، حجم مخلوط ریزی و استحصال ساحل در کل استان بی نظیر است.

برج فانوس تا قبل از پایان سال کلنگ زنی می شود

سلطان زاده از جمله طرحهایی که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود را طرح فانوس دانست و خاطر نشان کرد: طرح فانوس از طرحهای مد نظر شهرداری است که در انتهای میدان شهدا (شرق کتابخانه شهدا) جانمایی شده است.

وی عنوان کرد: این طرح با دو هزار متر استحصال ساحل و ایجاد پارکینگ کافی به صورت مدور ساخته می شود. 60 متر قطر پایین پروژه در نظر گرفته و اختصاصا تجاری است. قطر فانوس 15متر و 72 متر هم ارتفاع دارد بالای آن هم به قطر 36 متر است.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: تاکنون سه، چهار پیمانکار از این طرح استقبال کرده اند که پس از اخذ مجوزهای لازم با برآورد اعتبار اولیه 180میلیارد ریال تا قبل از پایان سال کلنگ زنی می شود.

نهضت آسفالت در بندر عباس آغاز می شود

شهردار بندر عباس از آسفالت خیابانها و معابر شهر به عنوان یک اقدام مهم یاد کرد و افزود: آسفالت خیابانها و معابر یک ضرورت است و لذا نهضت آسفالت در بندر عباس آغاز می شود.به نحوی که ظرف یکسال به صورت شبانه روز کار شود و اطمینان می دهم در این مدت 60 تا 70 درصد خیابانهای بندر عباس آسفالت می شود.

وی افزود: برآورد اولیه نشان می دهد که برای تحقق این هدف 180میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد. البته آسفالت شهرک نبوت چون در بودجه دیده نشده، سال آینده اقدام می شود.

بازار روز به بازار حسین آباد و صادقیه منتقل می شود

سلطان زاده با اشاره به احداث بازار حسین آباد و صادقیه یاد آور شد: به منظور کم کردن بار ترافیکی شهر، ارائه خدمات به شهروندان در شرق و غرب شهر بندرعباس غرفه هایی در صادقیه و بازار حسین آباد ایجاد شده است. امیدواریم با تعامل کار انتقال بازار روز به این دو بازار انجام شود. قطعاً منافع عرضه کنندگان تأمین خواهد شد و از طرف دیگر شهروندان هم راحت تر می توانند از خدمات لازم در مناطق نزدیک تر به محل سکونت بهره مند شوند.

هزینه سفر به آخرت در بندرعباس بالا می رود

وی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در مورد قیمت قبر در بندرعباس چقدر است، افزود: قیمت قبر در حال حاضر 500 هزار تومان است که قیمت تمام شده ارائه خدمات بیش از این رقم است و به دنبال افزایش قیمت ها در سال 92 هستیم.

شهردار بندرعباس در توضیح این موضوع اظهارداشت: در جلسه شب گذشته پس از آنالیز تمامی خدمات ارائه شده در آرامستان شهر به این نتیجه رسیدم که قیمت تمام شده ارائه خدمات از قبیل قرآن خوان، دستمزد افراد غسال، قبر کنها، تامین روشنایی آرامستان، فضای سبز و فضای سبز یک میلیون و 100 هزار تومان است.

سلطان زاده اضافه کرد: برای تامین این هزینه ها و سر شکن کردن قیمتها قرار بر این شد تا زمین به صورت رایگان داده شود ولی سایر هزینه ها دریافت کنیم. از این رو طرح افزایش قیمت ارائه خدمات در آرامستان بندرعباس به شورای شهر جهت تصویب ارسال خواهد شد و در صورت تصویب مصوبه شورای شهر در فرمانداری از سال آینده اجرایی خواهد شد. 

تقاطع غیر هم سطح رسالت اولین تجربه شهرداری است

شهردار بندر عباس با تاکید بر اینکه، اجرای تقاطع غیر هم سطح با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح رسالت اولین طرح در استان و اولین تجربه شهرداری است. اختلاف با کسبه، گرانی و تورم و مشکلات اقتصادی از جمله مواردی بود که اتمام این طرح را به تأخیر انداخت. اما از مدتی قبل با جدیت کار دنبال می شود.

وی تصریح کرد: همچنین سه پل (تقاطع ) دیگر در پل خواجو، چهارراه جهانبار و ورودی بلوار 45متری که به میدان دفاع مقدس ختم می شود در دستور کار قرار دارد که مجموعا 240 میلیارد ریال اعتبار اولیه بر آورد شده است. و امسال کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار بندر عباس با تاکید بر ضرورت تعامل با مردم و رسانه ها گفت: همیشه خود را پاسخگو دیده ام و اعتقاد دارم مدیران باید پاسخگو باشند. شفاف سازی در حوزه عملکردی اعتماد مردم به مدیران را بیشتر می کند. شهرداری بندر عباس با رسانه ها، دستگاههای اجرایی، کانونهای تأثیرگذار و مردم رویکرد تعاملی دارد.

کد خبر 1788321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha