۲۳ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۹

حسینی در گفتگو با مهر:

معرفی فرهنگ غنی شیعه با تأسی به امام هشتم(ع)/ سیاست زیر سایه دیانت باشد

معرفی فرهنگ غنی شیعه با تأسی به امام هشتم(ع)/ سیاست زیر سایه دیانت باشد

ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه بخش جوادآباد ورامین اظهار داشت: باید با تأسی به گوهر هشتم ولایت، امام رضا(ع) گوشه ای از فرهنگ غنی شیعه را به جهانیان مدعی فرهنگ و تمدن نشان دهیم.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حضرت امام رضا(ع) در زمان مأمون به سر می برد که بسیار زیرک بود و از لحاظ علمی در مرتبه بالایی قرار داشت. وی با ترفندی خاص امام را از مدینه به مرو آورد تا کاملاً تحت کنترلش باشد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) با ابزار دینی و اسلامی که در دست داشت توانست نقشه های مأمون را خنثی کند گفت: یکی از این توطئه ها اعلام ولایت عهدی بود. مأمون با این نقشه می خواست صحه بر رفتار زشت خود بگذارد و به هدفهای شیطانی که داشت برسد اما حضرت رضا(ع) با آن مقابله ای که انجام دادند توانست نقشه مأمون را نقش بر آب کند.

وی افزود: امام رضا(ع) با زیردستان خود رئوفانه برخورد می کرد و حتی با افرادی که در خانه او کار می کردند غذا می خورد و به نیازمندان کمک می کردند که اینها روش و منش اهل بیت(ع) است و باید به آنها در زندگی عمل کنیم.

آبرو و شخصیت فقرا برای امام رضا(ع) حائز اهمیت بود

امام جمعه جوادآباد بیان داشت: آبرو و شخصیت فقرا برای امام رضا(ع) حائز اهمیت بود. امام رضا(ع)  از منزلت اجتماعی و معنوی بالایی برخوردار بودند که اگر اینها را بدانیم و به آن عمل کنیم و با گفتار امام رضا(ع) آشنایی پیدا کنیم، می توانیم در زندگی موفق باشیم.

وی ادامه داد: باید شخصیت اخلاقی امام رضا(ع) که بسیار در رابطه با آن گفته شده است را به دست بیاوریم و با تأسی به امام هشتم ولایت، گوشه ای از فرهنگ غنی شیعه را به جهانیان مدعی فرهنگ و تمدن نشان دهیم.

عده ای سیاست را تحت ولایت و دیانت نمی آورند

حجت الاسلام حسینی در زمینه برخورد با اخلاق در سیاست بیان کرد: مشاهده می شود که عده ای سیاست را تحت ولایت و دیانت نمی آورند.

وی تصریح کرد: برخی از افرادی که در بحث سیاست هستند، فقط به سیاست توجه می کنند و حتی گاهی آنقدر سیاست را پررنگ می کنند که دیانت و معنویت آنها زیر سایه سیاست قرار می گیرد که کاملاً اشتباه است.

امام جمعه جوادآباد اضافه کرد: امام رضا(ع) این را در برخورد با مأمون که یک برخورد کاملاً سیاسی بود به همه نشان دادند. حتی زمانی  که مأمون اقدام به مسوم کردن امام کرد؛ رفتار امام با وی خوب و مناسب و با آرامش بود چون می دانستند که سیاست بدون دیانت باعث می شود جان و آبروی شیعیان به خطر افتد.

امام رضا(ع) دین را حاکم بر سیاست کرده است

وی عنوان داشت: اگر در تمام اینها مطالعه شود، متوجه می شوید که امام رضا(ع) دین را حاکم کرده است. ایشان دیانت، معنویت و اسلام را حاکم بر سیاست قرار داده و به مردم می گوید که اگر می خواهید سیاست داشته باشید، برخوردهایتان در جامعه باید تحت نظر دین باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: هر اتفاقی که می افتاد امام رضا(ع) علویان را دعوت به آرامش می کردند و این دعوت با صحبت و بصیرت و آگاهی بود. حتی زمانی که امام رضا(ع) مسموم شدند به اباسعد سفارش کردند که اگر دیدی عبا بر روی سر من است، صحبتی با من نکن چون می دانستند که اگر از مجلس مأمون با وضعیت نامناسب بیایند، علویون همان لحظه متوجه می شوند که چه شده است و به مأمون حمله می کردند و اگر حمله می شد، جان شیعیان در خطر می افتاد. این یکی از برخوردهای سیاسی امام رضا(ع) در زمان شهادتش بود که آن را تحت سایه دیانت و اسلام قرار داد و این درسی برای همه در جامعه کنونی است.

وی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری هم همین است و بارها فرمودند که دشمن تلاش می کند حتی مردم و مسئولان با هم اختلاف داشته باشند تا از این فرصت استفاده کند و ضربه خودش را بزند، لذا باید دین، اسلام، قرآن و ولایت فقیه را حاکم قرار دهیم تا این سیاست را با آرامش و تطبیق با دین پیش ببریم تا دشمن نتواند از این فرصت استفاده کند.

اجازه سوءاستفاده از نظام، دین و مذهب را به دشمنان ندهیم

امام جمعه جوادآباد اظهار داشت: کشور به فضایی آرام نیاز دارد و مقام معظم رهبری هم در این رابطه فرمود "ملتهب کردن این آرامش و این جامعه خیانت است". این درس را از امام رضا(ع) می توانیم بگیریم و اجازه سوءاستفاده از نظام، دین و مذهب خودمان را به دشمنان ندهیم.

کد خبر 1788905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha