۲۴ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۵۹

عزیزی:

طرح مهر آفرین با قانون اساسی مطابقت ندارد

طرح مهر آفرین با قانون اساسی مطابقت ندارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استخدام نیروهای جدید که با عنوان طرح مهرآفرین از طرف دولت مصوب شده با اصول قانون اساسی مطابقت ندارد.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبه دولت در مورد استخدام نیروهای جدید با عنوان طرح مهرآفرین افزود: به نظر می رسد این مصوبه با برخی از اصول قانون اساسی از جمله اصل 38 قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه تمامی مصوبات دولت در هیئت تطبیق مصوبات با قانون اساسی بررسی و در صورت عدم مغایرت اجرا می شود، اظهار داشت: در این مورد خاص هیئت تطبیق کلیات این مصوبه را مغایر با اصول قانون اساسی، برنامه پنجم توسعه و قانون خدمات کشوری تشخیص داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این در استخدام نیروهای جدید می بایست حدالامکان عدالت برقرار باشد در حالی که بر اساس این مصوبه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها می‌توانند راسا اقدام به انجام مواردی مانند تبدیل وضعیت استخدامی و جذب افراد جدید کنند.

وی تصریح کرد: با این اوصاف به نظر می رسد عدالت نسبی در اجرای این طرح و همچنین مصوبه چندی قبل دولت مبنی بر استخدام هزار و 500 نفر در نهاد ریاست جمهوری رعایت نخواهد شد و علاوه بر این افزایش حجم بدنه دولت و تامین منابع اعتباری لازم نیز از دیگر مسائل مورد بحث است.

به گزارش خبرنگار مهر، اواخر آذر ماه سال جاری هیئت وزیران مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن بالاترین مقام دستگاه اجرایی و استانداران و معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی آنان یا عناوین مشابه علاوه بر دارا بودن اختیارات و مسئولیت‌های اصل 126 قانون اساسی، به عنوان نماینده ویژه رییس ‌جمهور موضوع اصل 127 قانون اساسی برای اعمال اختیارات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران در امور اداری و استخدامی و نیز امور برنامه و بودجه مربوط به امور اداری و استخدامی دستگاه مربوط موضوع قوانین و مقررات تعیین شدند.

بر اساس این مصوبه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها می‌توانند راسا و بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد، تائید، صدور مجوز و بدون الزام به رعایت ابلاغیه‌های صادره قبلی از سوی مقامات نسبت به همه موارد از جمله تبدیل وضعیت استخدامی و به‌کارگیری و جذب و استخدام افراد اقدام کنند.

کد خبر 1790075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha