۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸

هفته پانزدهم لیگ برتر/

مصاف سخت تیم بسکتبال ماهان در گرگان

مصاف سخت تیم بسکتبال ماهان در گرگان

اصفهان – خبرگزاری مهر: تیم فولادماهان در هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر بسکتبال در مصافی سخت میهمان شهرداری گرگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های هفته پانزدهم فردا در شهرهای مختلف پیگیری می شود که در این میان تیم فولادماهان در مصافی دشوار به مصاف شاگردان اسدالله کبیر می رود.

تیم فولادماهان هفته پیش در یک بازی یک طرفه موفق به شکست تیم استقلال زرین قشم شد ولی در همان رده سوم جدول رده بندی باقی ماند. تیم شهرداری گرگان اما در بازی های برگشت روند متفاوت تری به خود گرفته است و با پیروزی که مقابل نفت تهران کسب کرد با پنج پیروزی متوالی خود را بیش از گذشته به پنج قدرت لیگ نزدیک تر کرد. البته به گفته کبیر سه پیروزی اخیر تیمش از پا قدم بازیکن خارجی تیمش بوده و امیدوار است با ادامه یافتن این روند و قرار گرفتن در جمع پنج تیم ، جایگاه چهارمی خود را در پایان رقابت های لیگ تضمین کند. البته با آمدن میکالاآلکسیف بازیکن بلاروسی شاید رسیدن به این مهم هم چندان دور از دسترس نباشد چرا که با آمدن او این تیم فقط به برد فکر می کند.

شهرداری گرگان تا قبل از آمدن این بازیکن در پست پنج با ضعف و مشکلات زیادی روبرو بود که حالا گویا با آمدن آلکسیف این مشکل تا حد زیادی رفع شده و این تیم در سه بازی اخیر پیروز از میدان خارج شده است. این بازیکن البته به همان میزان که در دفاع و ریباند عالی کار می کند در حمله هنوز با ایده آل های گرگانی ها فاصله دارد و همین موضوع از میزان کارآیی او کم کرده است .

برای این بازی شهرداری گرگان منهای بابک نظافت که از همان بازی رفت مقابل فولادماهان مصدوم شد و هنوز به برای بازی آماده نیست سایر نفرات خود را در اختیار دارد. مجتبی بنی عقیل و وارطان بیدروسیان هر دو از بازیکنان تاثیرگذار گرگان خواهند بود که با توجه به بازی در خانه شرایط دشواری را برای شاگردان محسن صادق زاده فراهم می کنند.

تیم شهرداری گرگان در بازی رفت باوجود همه مشکلاتی که در پست پنج داشت و جوانترهای تیمش هم خیلی در اجرای تفکرات کبیر موفق عمل نکردند اما با این حال بازی قابل قبولی را در برابر یکی دیگر از مدعیان قهرمانی برگزار کرد و وارطان بیدروسیان به خوبی بازی تیمش را در زمین مدیریت کرد وبهترین بازیکن تیمش در آن دیدار لقب گرفت.

البته همان طور که شهرداری گرگان به نسبت بازی رفت هماهنگ تر و آماده تر عمل می کند تیم فولادماهان هم به خود آمده و در چند بازی اخیر به مراتب هماهنگ تر و بازیکنانش از خود گذشتگی بیشتری از خود نشان داده اند و بازی روان و هماهنگ توام با نتیجه را در دستور کارشان قرار داده اند و جمیع این عوامل می تواند نوید دهنده یک بازی جذاب و تماشایی از سوی هر دو تیم در حضور تماشاگران پرشور گرگانی باشد.

به نظر می رسد ماهانی ها برای این دیدار به جز محمدرضا فلاحت که در بازی با استقلال آسیب دید سایر بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند.

کبیر: ما به دنبال بازی آبرومندانه هستیم

سرمربی تیم شهرداری گرگان از برنامه های تیمش برای دیدار با فولادماهان می گوید:کارسختی مقابل این تیم داریم ولی تمام سعی مان بر این است که بازی آبرومندانه ای در گرگان به نمایش بگذاریم.

اسدالله کبیر به ویژگی ها و امتیازهای تیم حریف اشاره می کند اما معتقد است تیمش نیز در این چند هفته اخیر خوب امتیاز گرفته و با انگیزه ای که بازیکنانش دارند می خواهند این روند صعودی را حفظ کنند.

وی می گوید: پیروزی در این دیدار و دیدارهای بعدی به جایگاه ما برای رسیدن به جمع پنج تیم بالای جدول کمک می کند. ما به دنبال رسیدن به رده چهارم جدول هستیم. رسیدن به این مهم کار راحتی نیست اما ما همه تلاشمان را می کنیم.

سرمربی تیم شهرداری می گوید: نمی دانم به چه دلیل ماهانی ها با بازیکن گرجی خود قطع همکاری کردند چون واقعا بازیکن خارجی توانمندی بود اما اکنون هم بازیکنان خارجی و ملی پوشان بزرگ و خوبی دارد و رده سوم جدول را به خود اختصاص داده است. این تیم امسال به همراه تیم های مهرام و پترو از شانس قهرمانی برخوردارند و بازی کردن در مقابل چنین تیمی واقعا دشوار است.

وی در ادامه درخصوص عملکرد بازیکن بلاروسی تیمش نیر می گوید: این بازیکن در همین مدت کوتاه هم خیلی به تیم ما کمک کرده است منتهی مراتب با وجود امار بالای شوت ولی در امتیاز گیری و حمله خیلی توفیق نداشته است که فکر می کنم فشار و استرس بازی ها روی او تاثیر گذاشته است. من از او خواستم که با آرامش و بدون استرس کار را دنبال کند و رفته رفته بهتر از این خواهد شد چون واقعا بازیکن توانمند و باهوشی است.

صادق زاده: بازی در گرگان در هر شرایطی دشوار است

سرمربی تیم بسکتبال فولادماهان باوجود همه برتری های که نسبت به حریف دارد از این بازی به عنوان یک بازی دشوار برای تیمش یاد می کند و معتقد است بازی کردن در گرگان در هر شرایطی دشوار است و بایستی با دقت و هوشیارانه بازی کرد.

محسن صادق زاده می گوید: تیم گرگان در چند بازی اخیر خیلی خوب عمل کرده است و در بازی های خانگی هم چهره ای متفاوت تری از خود نشان می دهد و مطمئنا بازی بسیار سختی خواهد بود.

وی حضور تماشاگران گرگانی را نقطه قوت تیم حریف می داند و می گوید: بازی کردن در برابر چنین هواداران پرشوری واقعا مشکل است آنها با ایجاد جو روانی کار را برای هر تیمی مشکل می کنند اما ما هم با برنامه عمل می کنیم و امیدواریم که با دست پر از گرگان بازگردیم.

مهرام-زنجان؛ جدال سرنوشت ساز

مهم ترین بازی هفته پانزدهم اما به دیدار تیم های مهرام و همیاری زنجان اختصاص دارد. مهرام با پیروزی در این بازی و احتمال شکست پترو در هفته شانزدهم به صدر می رسد و همیاری زنجان برای انجام بازی های راحت تر در پلی آف به دنبال پیروزی در این دیدار است. زنجانی هادر صورت برد در مرحله یک چهارم نهایی باید با تیم پنج بازی کنند و در صورت پیروزی در مرحله بعد باید به مصاف یکی از سه تیم مهرام، پترو و ماهان برود که هر کدام دشواری های خاص خود را برای این تیم دارد. همچنین مهرام در صورت صعود به نیمه نهایی باید با برنده دیدار تیم های چهارم و پنجم بازی کند و همه این شرایط اهمیت پیروزی برای هر یک از دو تیم را نشان می دهد.

تیم پتروشیمی صدرنشین کنونی لیگ این هفته بازی سختی در پیش رو ندارد و در خانه میزبان نفت تهران است.

کد خبر 1792474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha