۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۴۳

آیت‌الله نوری‌همدانی:

احترام و تواضع در برابر مردم نخستین وظیفه مسئولان است

احترام و تواضع در برابر مردم نخستین وظیفه مسئولان است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مرجع جهان تشیع گفت: احترام و تواضع در برابر مردم نخستین وظیفه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر خواستار احترام کامل مسئولان به مردم و ارباب رجوع شد و اظهار داشت: مسئولان هر چه می‌توانند با مردم متواضع باشند و با ملایمت و گشاده‌رو با مردم برخورد کنید.

وی احترام و تواضع در برابر مردم را نخستین وظیفه مسئولان نظام عنوان کرد و ادامه داد: مردم برای برپایی این نظام جوانان خود را فدا کرده‌اند و خون داده‌اند و باید با تواضع و فروتنی با انها برخورد شود.

مرجع جهان تشیع به بیان جمله‌ای از امیرالمونین علی(ع) پرداخت و بیان داشت: شغل امانتی از طرف ملت برای مسئولان، بنابراین باید توجه داشت پست و مقام، طعمه و دسیسه امرار معاش نیست بلکه امانتی است که باید به صورت کامل آن را انجام داد.

آیت‌الله نوری همدانی بار دیگر بر لزوم تواضع در مقابل مردم و حفظ شان و منزلت مردم تاکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین خیانت به ملت این است که مسئولی کاری کند که علیه ملت باشد.

این مرجع عالیقدر خطاب به مسئولان تاکید کرد: اساس کار مدیران و مسئولان اجرایی باید تواضع، حسن اخلاق، رسیدگی به امور ارباب رجوع و اقشار محروم جامعه باشد.

برخورد مسئولان با مردم همراه با حسن معاشرت باشد

آیت‌الله نوری همدانی خواستار موکول شدن جلسات و نشست‌ها به بعد از ساعات اداری برای حل و فصل مشکلات و مسائل مردم شد و اضافه کرد: باید در برخورد و رفتار با مردم با حسن معاشرت برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه درخشان مردم استان بوشهر در ولایت‌مداری و دین‌داری اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر همواره سابقه تاریخی درخشانی در مقابله با بیگانگان دارد.

این مرجع عالیقدر شیعیان جهان با اشاره به حضور پرشور جوانان استان بوشهر در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: استان بوشهر در عرصه ولایتمداری سابقه‌ای درخشان داشته و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد این حضور پرثمر بوده‌ایم.

وی به نقش مهم روحانیت و مراجع و علمای دینی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: امام جمعه بوشهر از نظر علمی، تدبیر، اخلاق و تعهد ممتاز بوده و باید قدر ایشان را بدانید.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت برگزاری و حضور پرشور مردم و مسئولان در نماز جمعه، تصریح کرد: نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش شود تا چون گذشته پرشور برگزار شود.

وی در ادامه به تمجید از استاندار بوشهر پرداخت و افزود: حسنوند استاندار بوشهر برخورد مناسبی با مردم دارد و از نظر تواضع، مردمی بودن و اخلاق نمونه است.

علم بدون ایمان انسان را به سعادت نمی‌رساند

این مرجع جهان تشیع خاطرنشان ساخت: حقیقت انقلاب این است که شما و افرادی مثل شما با دادن شهدا، حماسه آفرینی‌ها و تلاش‌ها بنیان‌های مملکت را تغییر دادید.

وی به تحریم‌های اعمال شده بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان به قصد فشار به ملت ما تحریم‌های زیادی را به کار بسته‌اند ولی با تلاش و مقاومت و تدابیر ویژه مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد خنثی شدن این تحریم‌ها هستیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سوره قیامت، از نزول دو هزار آیه قرآن در ارتباط با موضوع معاد اشاره کرد و گفت:دنیا جای خودسازی و تکامل است و انسان نباید در خودسازی کوتاهی کند و هر انسانی باید بداند در جامعه مسئولیت دارد و باید خود را بسازد.

وی در ادامه چهار اصل خودسازی را علم، ایمان، عقل و تقوا عنوان کرد و اظهار داشت: اما باید توجه داشت علم بدون ایمان انسان را به سعادت نمی‌رساند و این دو باید توام با هم داشته باشیم.

این مرجع عالیقدر مسلمانان جهان به مسئولیت‌های اجتماعی افراد اشاره کرد و خواستار توجه به مسائل پیرامونی و محیط جامعه شد و تصریح کرد: هر فرد باید به مسئولیت‌های شغلی خود هم توجه کند و با عنایت به اینکه هر شغلی دارای قوانین و قواعد خاص خود است، باید به انها توجه شود.

کد خبر 1792726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha