۳۰ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰

اجرای طرح خانه سبز/ آمادگی 90درصد پالایشگاهها برای عرضه سوخت یورو 4 و 5

اجرای طرح خانه سبز/ آمادگی 90درصد پالایشگاهها برای عرضه سوخت یورو 4 و 5

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح خانه سبز با هدف به صفر رساندن مصرف انرژی در چشم انداز بیست ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری در مراسم افتتاحیه طرح ملی معاینه فنی موتورخانه در بیمارستان میلاد که پیش از ظهر شنبه همزمان با آخرین روز از هفته هوای پاک برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در طرح خانه سبز اجرای کامل مقررات ملی ساختمان مد نظرقرار می گیرد تا با استفاده از تجهیزاتی مانند دو جداره کردن پنجره ها،عایق کردن و جانمایی درست ساختمانها مصرف درست انرژی را در افق چشم انداز بیست ساله به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال  حاضر میزان مصرف انرژی در ساختمان ها کشور 4 تا 5 برابر میزان استاندارد است، افزود: در هر متر مربع ساختمانهای کشور در حال حاضر 400 تا 500 کیلو وات برق مصرف می شود درحالی که در حال حاضر در اروپا در هر متر مربع ساختمان بین 100 تا 120 کیلو وات برق مصرف می شود.

شاعری با بیان اینکه برنامه کشورهای اروپایی برای به صفر رساندن مصرف انرژی در ساختمانها تا سال 2030هدفگذاری شده است، گفت: در کشورهای اروپایی به لحاظ میزان تابش انرژی خورشیدی (انرژی پاک) با توجه به مختصات جغرافیایی شان با محدودیت مواجه هستند درحالی که در کشور ما بر اساس مختصات  جغرافیایی به خوبی می توان از انرژیهای پاک به ویژه انرژی خورشیدی بهره برد.

وی با بیان اینکه استاندارد کردن و رفع آلایندگی موتورخانه های صنعتی و مصارف خانگی آخرین حلقه و منشاء ایجاد آلودگی در  کلان شهرها است، تصریح کرد: امروز با افتتاح موتورخانه استاندارد بیمارستان میلاد کلید استاندارد سازی موتورخانه ها در صنایع و منازل زده شد.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استاندارد کردن و رفع آلایندگی واحدها صنعتی از دیگر هدفهای مورد نظر ظرف یکی دو سال آینده است که تاکنون 30 تا 40 درصد واحدهای صنعتی استاندارد شده و ظرف دو سال آینده 50 تا 60 درصد این واحدها نیز استاندارد می شوند.

وی با بیان اینکه شناسایی منابع آلاینده و تصویب وضع و اعمال قوانین و مقررات برای استاندارد کردن این منابع از مهمترین مراحل کاهش آلاینده ها در کلانشهرهاست، افزود: درسالهای اخیر روی خودروها کارهای خیلی خوبی انجام شده وامیدواریم تا پایان سال جاری به استانداردهای روز دنیا در زمینه خودروها نزدیک شویم.

قائم مقام سازمان محیط زیست یادآور شد: استاندارد کردن سوخت خودروها از دیگر مواردی است که در سالها اخیر به خوبی به آن توجه شده و درحال حاضر بیش از 80 تا 90 درصد پالایشگاهها آمادگی عرضه سوخت یورو 4 و یورو 5 را دارند.

کد خبر 1794445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha