۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۴۳

اخبار استان تهران/

برگزاری آزمون تخصصی تفسیر غیرحضوری جزء 30 قرآن در شمیرانات

برگزاری آزمون تخصصی تفسیر غیرحضوری جزء 30 قرآن در شمیرانات

استان تهران - خبرگزاری مهر: آزمون تفسیر غیرحضوری جزء 30 قرآن توسط تبلیغات اسلامی شمیرانات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرارسیدن ماه ربیع الاول و ولادت با سعادت نبی اکرم حضرت محمد(ص) واحد فرهنگی تبلیغات اسلامی شمیرانات نسبت به برگزاری آزمون تفسیر غیرحضوری جزء 30 قرآن ویژه مبلغان و مبلغات اقدام کرده است.

حجت الاسلام زوبین افزود: منبع آزمون کتاب تفسیر قرآن کریم جزء 30 تألیف حجت الاسلام محسن قرائتی است و محل برگزاری آزمون سالن اجتماعات آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم(ع) واقع در میدان تجریش ضلع شرقی صحن مقدس خواهد بود.

وی یادآور شد: تعداد سئوالات آزمون 50 سوال چهارگزینه ای در مجموع 100 نمره است و حد نصاب قبولی 60 نمره است.

در این آزمون 220 نفر از مبلغان و مبلغات تبلیغات اسلامی شمیرانات شرکت خواهند کرد و به پذیرفته شدگان گواهینامه معتبر از سوی سازمان دارالقرآن کریم اهداء خواهد شد.

گفتنی است، آزمون مذکور هشت بهمن سال جاری ساعت 10  و 30 صبح برگزار می شود.

مدیر جدید مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران معرفی شد

با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، "معصومه باکوچی" به عنوان مدیر جدید مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران معرفی شد.

در آیین تودیع و معارفه از تلاشهای مجید ابوالفتحی مدیر قبلی این مجموعه تقدیر شد.

محمد لاریجانی، فرماندار شمیرانات در این آیین موفقیت در حوزه های مختلف را محصول کار جمعی دانست.

اسد الله محمدپور مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز اظهار داشت: ارزش مداری، دانش محوری و خدمت صادقانه به مردم باید سرلوحه فعالیت تمام مدیران و کارکنان باشد.

برگزاری جلسه مبلغان وائمه جماعت شمالشرق تهران

بیستمین جلسه مبلغان و ائمه جماعت شمالشرق تهران در سال 91 در مسجد سلمان فارسی برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمال شرق تهران در این جلسه گفت: در این جلسه روحانیون به بررسی مشکلات فرهنگی منطقه پرداخته واز نقطه نظرات یکدیگر بهره مند شدند.

حجت الاسلام اذن الله خدایی افزود: موضوع انتخابات و توجه به رهنمودها ونقطه نظرات ولی امر مسلمین از اهم مسائل مطروحه در این جلسه بود.

وی بیان کرد: مبنای روحانیت منطقه تاکید بر اصل حضور مردم در انتخابات هست و در حال حاضر از شخص به خصوصی حمایت نمی کنند.

نشست تخصصی وقف ونهادهای همسو برگزار شد

نشست تخصصی وقف با حضور مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان تهران و مدیران و نهادهای همسو درآستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان تهران در این مراسم ضمن قدردانی از توجه مدیران و نهادهای همسو برای ترویج فرهنگ وقف گفت: توجه به ترویج فرهنگ وقف یکی از مقوله ای بسیار مهم و اساسی است و اداره کل اوقاف و امور خیریه در این راستا گامهای بسیار مهمی برداشته است.

حجت الاسلام غلامرضامحمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه برای احیای موقوفات اقدامات اساسی شده است افزود: این فعالیتها نیازمند همراهی سایر دستگاهها وادارات ذیربط خواهد بود ومراکز مختلف گمان نکنند که وقف متعلق به سازمان اوقاف است، این نهادها می ‌توانند فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهند و با پشتیبانی فرهنگی از وقف از این حرکت اقتصادی ماندگار دفاع کنند.

گفتنی است، حاضران در این جمع راهکارهای مناسبی برای ترویج فرهنگ نوین وقف ارائه کردند.

عملیات پیمایش مشترکینآب و فاضلاب در قیامدشت انجام شد

عملیات پیمایش مشترکین آب و فاضلاب و تهیه نقشه قرائت کنتور شهر قیامدشت به پایان رسیده است.

معاون درآمد و امورمشترکین شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران گفت: شهر قیامدشت که در سال گذشته از شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل گرفته شد، در این عملیات بیش از هفت هزار انشعاب آب خانگی، تجاری، اداری و غیره در این منطقه  پیمایش شدند.

محمدحسن خدادادی با اشاره به این که این عملیات با هدف سهولت در شناسایی و قرائت کنتور مشترکین صورت گرفته، افزود: در ادامه این اقدام، پلاکهای شناسایی بر روی درب منازل و دیگر اماکنی که از انشعاب آب برخوردار هستند و همچنین پلاکهای پرونده با ابعاد کوچک بر روی کنتورها نصب می شود.

وی همچنین در پایان خواستار همکاری و مساعدت شهروندان قیامدشت با شرکت آب و فاضلاب برای اجرای طرحهای فوق شد.

عملیات عمرانی، دو مسیر را در منطقه 19 تهران مسدود کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 شهرداری تهران گفت: مسیرهای منتهی به محله دولتخواه و اسماعیل آباد در این منطقه به دلیل عملیات عمرانی فاز نهایی بزرگراه شقایق حد فاصل خیابان دولتخواه تا آزادگان به طور موقت تا پایان عملیات مسدود شد.

رضا زلفی افزود: شهروندان ساکن در این محلات می توانند به جای مسیر آزادگان ورودی دولتخواه از مسیر آزادگان - آیت الله سعیدی تردد و برای ورود به آزادگان از مسیر خیابان شکوفه وشهید کاظمی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به طور موقت تا اتمام اجرای طرح خیابان برادران شکری جنوبی که قبلاً از جنوب به شمال یک طرفه بود به صورت دوطرفه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زلفی اظهار داشت: شهروندانی که مسیر شرق به غرب شقایق را برای دسترسی به دولتخواه واسماعیل آباد انتخاب می کنند، ضمن استفاده از خیابان خلازیر و نهایتاً مسیر شکوفه می توانند از خیابان پیروز و خیابان شکوفه(میدان مادر) برای دسترسی به خیابان شکری استفاده کنند.

کد خبر 1796046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha