۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۰۹

قاضی پرونده

خاتمه دادن به شایعات علت علنی بودن پرونده اختلاس مالی در شهرداری اراک است

خاتمه دادن به شایعات علت علنی بودن پرونده اختلاس مالی در شهرداری اراک است

اراک - خبرگزاری مهر: قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده شهرداری اراک گفت: خاتمه دادن به شایعات علت علنی بودن رسیدگی به پرونده ارتشاء و اختلاس مالی در شهرداری اراک است.

قاسم عبدالهی در حاشیه دومین جلسه علنی رسیدگی به پرونده مالی شهرداری اراک به خبرنگار مهر افزود: علت علنی بودن دادگاه شفاف سازی برای مردم و همچنین خاتمه دادن به شایعاتی است که از گوشه و کنار شهر شنیده می شود.

وی به حفظ امانت داری و همچنین  کمک کردن مسئولین از راه صحیح  و خداپسندانه تاکید کرد وگفت: اصل بر علنی بودن دادگاه‌هاست و دادگاه‌هایی که غیرعلنی هستند باید توجیه قانونی داشته باشند.

عبدالهی با اشاره به اینکه پرونده اظهارات و اعترافات متهمین و برداشت‌های قضائی شهرداری به هزار و 500 صفحه رسیده است ادامه داد: این پرونده تا حدودی باعث شیوع شایعاتی علیه مسوولین و نظام شده بنابراین برگزاری علنی این دادگاه خود توجیه شفاف برای اتفاقات اخیر و بهترین اقدام برای جلوگیری از دامن زدن به شایعات است.

قاضی پرونده با بیان اینکه دادگاه تحت تأثیر هیچ کس نیست افزود: این پرونده تا این لحظه مراحل قانونی خود را طی کرده و در دادسرا تحقیقات مقدماتی آن انجام شده است و اگر دادسرا تشخیص به مجرم بودن فردی بدهد، آنگاه کیفرخواست صادر می‌شود.

گفتنی است در جلسه دوم آقای" میم" در تلاش بود با بیان دفاعیاتی تا هر گونه اتهامی را از خود دور کند.

وی در خصوص اتهامات وارد شده دفاعیات خود را این چنین بیان کرد: با آقای "الف" پیگیری مسائل شورای شهر مجبور بودیم که دیدارهای متعددی داشته باشیم این مسئله باعث نمیشه که ما با هم زدوبندی داشتیم اما کارهای اداری انجام می دادیم.

همچنین نماینده دادستان کیفرخواست متهمین حاضر در جلسه را  پیرامون فساد اقتصادی، دریافت و پرداخت رشوه در خصوص پروژه‌هایی که در جریان اجرای آنها مبادرت به پرداخت و دریافت رشوه شده است برشمرد و گفت: مراودات مالی در بین متهمین آنقدر زیاد بوده است که متهمین مقدار مبالغ رد و بدل شده را فراموش کرده‌اند.

مجید علیپور عدم وجود رسید یا سند تجاری بابت دریافت و پرداخت قرض، تعارض در اظهارت متهمین، به فراموشی سپردن مبالغ قرض را از جمله روابط مالی فاسد و نامشروع عنوان کرد و گفت: ورود افراد سودجو و دلال به شهرداری تبعاتی همچون فساد و رشوه را به دنبال داشته و به سودهای کلانی دست یافته‌اند.

نماینده دادستان با اشاره به اختلاس و کلاهبرداری و اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات، متهمین را بزهکار دانست و به نمایندگی از جامعه و افکار عمومی، اشد مجازات را برای متهمین درخواست کرد.

تا کنون دو جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده ارتشاء و اختلاس شهرداری اراک در شعبه 105 دادگاه جزایی اراک برگزار شده است و امروز چهارشنبه نیز سومین روز از رسیدگی به پرونده را طی می کند.

در این دو جلسه کیفرخواست 16 متهم این پرونده قرائت و ادامه دادگاه در جلسه علنی امروز برگزار می شود.

کد خبر 1798001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha