۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱

حجت‌الاسلام محمودی:

نیاز امروز کشور وحدت بین مذاهب و اتحاد مسئولان و فعالان سیاسی است

نیاز امروز کشور وحدت بین مذاهب و اتحاد مسئولان و فعالان سیاسی است

کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان گفت:‌ نیاز امروز کشور وحدت بین مذاهب و اتحاد مسئولان و فعالان سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود محموی در خطبه‌های امروز نمازجمعه کنگان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، و تربیت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) بنام روز اخلاق و مهرورزی، اظهار داشت: اخلاق عظیم پیامبر (ص) را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین رموز موفقیت پیامبر ذکر کرد.

وی ادامه داد: پیامبری که در سال‌های نخست بعثت دشمنان او را ساحر، مجنون، شاعر و ... می‌دانستند در پرتو اخلاق عظیم خود توانست بر قلوب مردم حکم‌رانی کند بگونه‌ای که با آب وضوی او تبرک می‌کردند.

امام جمعه کنگان در ادامه سخنان خود، دهه فجر سالروز را تولد دوباره اسلام  توصیف کرد و با اشاره به سوابق انقلابی مردم کنگان در مبارزه با رژیم شاهنشاهی خواستار انعکاس و چاپ خاطرات بزرگان و مبارزان انقلابی کنگان شد و افزود: دهه فجر به تعبیر رهبری دهه تجدید میثاق ملت با انقلاب است.

محمودی با اشاره به هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: انتظار می رود شعرای خوش ذوق اشعاری در پاسخ به بدزبانی و درشت‌گویی‌های جاهلیت مدرن به ساحت مقدس پیامبر (ص) و ائمه اهلبیت (ع) ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به سوریه، عراق و دیگر بلاد اسلامی گفت: عامل تمام این فجایع و اعمال تروریستی آمریکا، رژیم جعلی اسرائیل و غرب است.

امام صادق سر رشته همبستگی پیشوایان فریقین و مذاهب خمسه اسلامی است

امام جمعه کنگان با اشاره به تاریخچه وحدت و نقش فرزند پیامبر (ص) حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در این راستا اشاره و گفت: امام صادق (علیه السلام) سر رشته همبستگی پیشوایان فریقین و مذاهب خمسه اسلامی است که بهترین فرصت برای وحدت و همدلی است.

خطیب جمعه کنگان افزود: فقهای اهل بیت و مذاهب اهل سنت نیز بی واسطه یا با واسطه از محضر امام صادق (علیه السلام) بهره ها بردند.

محمودی ادامه داد: در طول تاریخ نیز مصلحانی بودند که برای وحدت امت اسلامی تلاش کردند که از جمله آنها فقیه مکتب اهلبیت حضرت آیت الله بروجردی، مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی، شیخ محمود شلتوت و در دوران اخیر امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای از جمله این طلایه‌داران وحدت بودند.

وی تصریح کرد:امام خمینی (ره) برای اجرایی کردن آرمان بزرگ خود یعنی وحدت جهان اسلام نمادهایی مانند اعلام روز جهانی قدس، اقامه نماز جمعه، احیاء حج ابراهیمی و برائت از مشرکین و هفته وحدت را از خود به یادگار گذاشت.

محمودی در ادامه بیان داشت: امروز نه تنها وحدت بین مذاهب بلکه وحدت بین مسئولان و فعالان سیاسی نیز ضروری است.

وی گفت: امروز باید همه کسانی که دل در گرو ولایت و نظام دینی دارند با کنار گذاشتن سلایق شخصی و حزبی و اختلاف برانگیز حول محور ولایت مطلقه فقیه در خدمت نظام و مردم همیشه همراه باشند و تمام همت خود را در حل مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات معیشتی بگذارند.

کد خبر 1799925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha