۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳

تقوی خبرداد:

واردات 900 هزار تن برنج هندی/ آغاز طرح ویژه نظارتی بازار نوروزی از 15اسفند

واردات 900 هزار تن برنج هندی/ آغاز طرح ویژه نظارتی بازار نوروزی از 15اسفند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طرح تشدید کنترل و بازرسی‌های نظارتی ویژه ایام نوروز خبرداد و گفت: این طرح از نیمه اسفندماه کلید می‌خورد و تا 25 فروردین‌ماه 92 ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد تقوی گفت: در هماهنگی با استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ابلاغ شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به توان دستگاههای استانی، همچنین با کمک سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، صدا و سیما و وزارت کشور اقدامات و تدارک پیش‌بینی شده، شرایط خوبی برای تنظیم بازار شب عید رقم خورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 10 هزار نفر نیروی بازرسی در این طرح همکاری خواهند داشت ، علاوه بر این تعداد، 24 هزار نفر نیرو در این طرح نیز با ما تعامل خواهند داشت.

وی به وضعیت عرضه برنج در کشور اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر برای توزیع برنج از تولیدات داخلی و از محل واردات مشکلی وجود ندارد.

تقوی با بیان اینکه 900 هزارتن برنج در طول 9 ماهه سال جاری به کشور وارد شده است،اظهار کرد: طی هفته های اخیر تنها یک نوع برنج (هندی ) با مشکل مسئله در عرضه روبرو شده است و آن هم به دلیل فضای دو نرخی است که در بازار وجود دارد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ این موضوع زمینه را برای فرصت طلبی برخی افراد سودجو فراهم کرده است که با ورود کارگروه کنترل بازار، این امر در دست بررسی و پیگیری مجدانه است.
 
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: شرایطی مهیا شده است تا علاوه بر رصد موجودی برنج در سطح بازار ، قیمت برنج نیز با جدیت بیشتری نظارت و کنترل شود تا با افرادی که در این زمینه تخلف می کنند به شدت برخورد صورت گیرد.
 
تقوی در ادامه وضعیت سایر اقلام را مناسب ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ عرضه و قیمت، وضعیت در سایر محصولات از جمله مواد لبنی و مواد غذایی عادی است و امیدواریم با ذخیره سازی های مناسبی که برای ایام نوروز اتفاق افتاده، بتوانیم بازار متعادلی را برای مردم داشته باشیم.
کد خبر 1800317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha