۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶

کره شمالی محور مذاکرات نماینده ویژه آمریکا در توکیو

کره شمالی محور مذاکرات نماینده ویژه آمریکا در توکیو

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در سفر به توکیو درباره آزمایش هسته ای کره شمالی و اجرای قطعنامه شورای امنیت علیه این کشور رایزنی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کیودو، "گلین دیویس" امروز شنبه در سفری چهار روزه به توکیو سفر کرد و پیش بینی می شود که در این سفر درباره آزمایش هسته ای کره شمالی و اجرای قطعنامه شورای امنیت علیه این کشور گفتگو کند.

گلین دیویس روز چهارشنبه برای گفتگو درباره اقدامات احتمالی پیونگ در پی تصویب قطعنامه ای علیه این کشور در شورای امنیت به کره جنوبی سفر کرد و  روز پنجشنبه در دیدار با "لیم سونگ نام" نماینده ارشد کره جنوبی در مذاکرات شش جانبه درباره سیاست واشنگتن و سئول در قبال پیونگ یانگ، گفتگو کرد.

دیویس در ادامه این سفر روز جمعه به پکن و پس از آن به توکیو رفت. دیویس پس از دیدار با مقامات ارشد چینی در پکن اعلام کرد که واشنگتن و پکن بر این باورند آزمایش هسته ای کره شمالی باعث انزوای بیشتر این کشور شده و تلاشها را برای ازسرگیری مذاکرات در شبه جزیره کره از بین می برد.

کره شمالی در سال گذشته اقدام به پرتاب موشک وهمچنین ماهواره به فضا کرد که این اقدام با واکنش های شدید قدرت های غربی مواجه شد از همین رو آمریکا بعد از هماهنگی با چین، پیش نویس قطعنامه ای را در محکومیت کره شمالی آماده کرد. در این پیش نویس، علاوه بر محکومیت کره شمالی بر افزایش تحریم های علیه این کشور تاکید شده بود.
 

 
کد خبر 1800473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha