۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۲۲

ورود سالانه هزاران معلول مجهول الهویه به چرخه حمایتی بهزیستی

ورود سالانه هزاران معلول مجهول الهویه به چرخه حمایتی بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از ورود سالانه هزاران معلول مجهول الهویه به چرخه حمایتی این سازمان خبر داد و گفت: اعتبارات ما در حوزه معلولان محدود است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی سخنگویی روز شنبه در گردهمایی مجمع خیران معلولان حامی بهزیستی کشور افزود: سالانه هزاران معلول مجهول الهویه و همچنین تعداد زیادی نیز سالمند تحویل سازمان بهزیستی داده و در مراکز زیر مجموعه آن نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه شهر مشهد بیشترین معلول مجهول الهویه را دارد، اظهار داشت: در سال جاری تنها معادل یک میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار دادن معلولان مجهول الهویه استان خراسان رضوی هزینه شده است.
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه معلولان مجهول الهویه همانند معلولان عادی نیازمند توجه هستند، ادامه داد: همه معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله عقب مانده ذهنی و فلج مغزی حق حیات دارند و باید برای آنها مسکن تهیه شود.
 
وی گفت: هرچند این سازمان متولی امور ساماندهی معلولان است، اما اعتبارات آن بسیار محدود است و بدون کمک خیرین امکان رسیدگی و ساماندهی تمامی امور را ندارد.
 
سخنگویی افزود: اگر همه بودجه این سازمان را برای معلولان صرف کنیم باز با کمبود منابع مالی مواجه خواهیم شد.
 
وی گفت: خیران می توانند در ساخت مراکز آموزشی، نگهداری ویژه معلولان و احداث یک بیمارستان ضایعه نخاعی با 600 میلیون تومان ما را یاری کنند که البته قول مساعد نیز در این خصوص داده شده است.
 
سخنگویی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری 10 هزار ویلچر میان معلولان توزیع شد، افزود: این درحالی است که 13 هزار معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش هستند که این افراد نیازمند دریافت سالانه یک ویلچر هستند اما ما حتی سه سال یکی بار نیز توانایی این کار را نداریم.
کد خبر 1800795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha