۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۳۱

نشست تجاری اروپا-آمریکای لاتین/بروکسل بدنبال بازارهای جدید

نشست تجاری اروپا-آمریکای لاتین/بروکسل بدنبال بازارهای جدید

رهبران 60 کشور جهان از اروپا و امریکای لاتین از دیروز شنبه نشستی تجاری را در پایتخت شیلی آغاز کرده اند تا روابط اتحادیه اروپا با این منطقه از جهان را افزایش بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکوپرس، نشست مشترک تجاری اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین که دو روزه است از دیروز شنبه در سانتیاگو آغاز شده است.

در این نشست چهره های سرشناسی همچون "آنجلا مرکل" صدر اعظم آلمان، "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "هرمان رمپوی" رئیس شورای اروپا حضور دارند.

این هفتمین نشست مشترک اروپا و آمریکای لاتین به همراه کشورهای حوزه کارائیب از سال 1999 تا کنون محسوب می شود. علاوه بر آن این اولین بار است که ائتلاف جدید کشورهای امریکای لاتین و حوزه کارائیب (CELAC) با کشورهای اروپایی نشست برگزار می کند.

ائتلاف کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در سال 2011 تشکیل شده است.

تصویری از نشست مشترک اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین

از آمریکای لاتین نیز روسای جمهور کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک و کوبا در آن حضور دارند و "نیکلاس مادرو" معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز به نمایندگی از هوگو چاوز در این نشست شرکت می کند.

اهداف اصلی از برگزاری این نشست توسعه سرمایه گذاری ها اعلام شده و به اتحادیه اروپا نیز این امکان را می دهد تا بازارهای جدیدی را برای محصولات خود پیدا کند.  

تا پیش از این 43 درصد از سرمایه گذاری های انجام شده در آمریکا لاتین توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام می شد و افزایش مناسبات میان دو منطقه می تواند این میزان را افزایش داده و بدین ترتیب منافع اروپا در آمریکای لاتین توسعه پیدا کند.  

علاوه بر آن، با توجه به بحران مالی موجود در اروپا، افزایش ارتباط با آمریکای لاتین می تواند موجب حضور سرمایه گذاران امریکای لاتین در اروپا شده و به حل بحران در این راه کمک کند.

کد خبر 1801355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha