۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹

دویچه وله گزارش داد:

هشدار کارشناسان درباره نقض بالای حقوق بشر در ایتالیا و آلمان

هشدار کارشناسان درباره نقض بالای حقوق بشر در ایتالیا و آلمان

یک رسانه آلمانی در گزارشی به انتقاد کارشناسان حقوق بشر علیه خشونت پلیس و نقض بالای حقوق بشر در کشورهای ایتالیا و آلمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دویچه وله" آلمان در گزارشی به نقض حقوق بشر در کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و آلمان از زبان کارشناسان حقوق بشر پرداخته و نوشت: سازمان عفو بین المل و  سازمان دیده بان حقوق بشر به وضعیت حقوق بشر در کشورهای آلمان و ایتالیا انتقاد سختی را وارد کردند.

"ولفگانگ گرنز"، دبیر کل سازمان عفو بین الملل در آلمان در این باره اظهار داشته است که اولین تصور ما همواره این است که نقض حقوق بشر در جاهای دیگر از جمله در آفریقا،آسیا و یا آمریکای لاتین وجود دارد، اما همچنین در آلمان هم این مسئله وجود دارد.

"ولفگانگ گرنز" در گفتگو با "دویچه وله" همچنین توضیح داد که سازمان عفو بین الملل مانند گذشته موارد فراوان خشونت پلیس علیه معترضان را دریافت کرده است. ما همچنین دریافته ایم که این گونه پرونده ها معمولا اعلام نمی شوند چرا که فرد ضارب در این گونه عملیاتها نباید هویتش تشخیص داده شود و از طرف دیگر هیچ بررسی مستقل و غیر وابسته ای در این جریانات وجود ندارد.

سازمان عفو در ادامه این گزارش خواستار فراهم آمدن امکاناتی برای شفاف سازیهای بیشتر در عملیات پلیس علیه معترضان شده و به یکی از موارد نقض حقوق بشر و خشونت پلیس آلمان علیه یک متهم در ایالت "نورد هاین وست فالن" اشاره کرد که به از کار افتادگی فرد متهم منجر شد.

"هوگ ویلیامسون"، رئیس بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان دیده بان حقوق بشر نیز به نبود حساسیت در برابر حملات و اقدامات نژادپرستانه در آلمان انتقاد وارد کرده و تصریح کرد که حملات پلیس روی اقلیت های بومی در کشور آلمان به اندازه کافی مورد بررسی و تعقیب قانونی قرار نمی گیرد. از طرفی پلیس، اغلب خود اقلیتهای بومی را مورد تبعیض قرار داده و آبروی آنها را می برد.

وی همچنین تصریح کرد که پلیس آلمان و همچنین برخی دیگر از سازمانها و همچنین قضات  به یک تمرین ضد تبعیض و نژادپرستی نیاز دارند.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین به رفتار و برخورد ایتالیا با مهاجران غیر قانونی از کشورهای غیر اروپایی و کسانی که به دنبال اقامت در این کشور هستند انتقاد شدیدی را وارد کرده و تصریح کرد که هزاران نفر از پناهندگان از کشورهای آفریقای شمالی،عراق یا افغانستان هر ساله به ایتالیا پناهنده می شوند که بسیاری از آنها دوباره بازگردانده می شوند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر در پارلمان اروپا نیز انتقاد سختی را به رفتارهای بی رحمانه در ایتالیا علیه پناهندگان وارد کرده است.

این نماینده پارلمان اروپا در گفتگو با دویچه وله در ضمن به رفتارهای ایتالیا با اقلیتهای "سینتی" و "روما" اشاره کرده و تصریح کرد که تحت حکومت برلوسکونی اظهار نظرهای نژادپرستانه و دشمنانه آشکاری علیه اقلیت "روما" وجود داشته است.

به اعتقاد "ماری فون مولن دورف" که در سازمان عفو بین الملل شرایط حقوق بشر در ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهد، وضعیت نقض حقوق بشر در این کشور به ندرت بهبود می یابد.

این کارشناس سازمان عفو بین الملل همچنین بر این عقیده است که تحقیقات غیر وابسته درباره خشونت پلیس و بررسی جرمهای نیروهای این سازمان در ایتالیا ناقص بوده و رضایت بخش نیست. در ضمن در این کشور یک اساس قانونی برای مجازات تجاوزها و خشونتهای پلیس وجود ندارد.
 

کد خبر 1801656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha